Eaton poszerza swoją ofertę rozwiązań automatyki dla zastosowań w przemyśle morskim

Eaton

Ultra-kompaktowy modułowy system XN300 We/Wy firmy Eaton posiada obecnie certyfikat DNV-GL i w związku z tym został on zatwierdzony do stosowania na pokładach statków w przemyśle morskim. Tym samym firma Eaton poszerza swoją kompleksową ofertę automatyki dla sektora stoczniowego.

Oprócz systemu wejść/wyjść dopuszczenia do eksploatacji w przemyśle morskim posiadają również przekaźniki programowalne serii EASY, seria komputerów przemysłowych XP500, panele dotykowe ze sterownikami XV100 i XV300 oraz sterowniki XC152. W połączeniu z technologią łączenia i komunikacji SmartWire-DT firmy Eaton, możliwe jest wdrażanie solidnych, najnowocześniejszych koncepcji automatyki w budownictwie okrętowym.

Dzięki wyświetlaczom o ostrym i wyraźnym obrazie (z wykorzystaniem pojemnościowej lub rezystywnej technologii dotykowej) oraz przekątnej ekranu od 3,5″ do 21″, produkty wizualizacyjne firmy Eaton spełniają najwyższe standardy. Są one również, podobnie jak smartfony, intuicyjne w obsłudze. Dzięki interfejsowi CAN urządzenia mogą być łączone z systemem We/Wy XN300 w celu stworzenia prostych i elastycznych rozwiązań automatyki. Za pomocą wielu interfejsów system zapewnia elastyczną łączność, a dzięki zintegrowanemu serwerowi web, możliwa jest również zdalna wizualizacja i administracja urządzeniami. Dane mogą być zatem łatwo i wygodnie wyświetlane w dowolnej przeglądarce internetowej obsługującej HTML5, również na takich urządzeniach jak smartfony czy tablety.

Za pomocą gateway (bramy) CANopen kompaktowy system We/Wy XN300 może być zintegrowany na poziomie magistrali (fieldbus) z istniejącymi rozwiązaniami z dziedziny automatyki. Zaawansowana konstrukcja i technologia zatrzaskowa pozwalają na integrację do 20 kanałów na powierzchni zaledwie 12,5 mm x 102 mm, a dioda umieszczona bezpośrednio przy zacisku umożliwia wygodne monitorowanie stanu poszczególnych sygnałów.

Dzięki wielu inteligentnym funkcjom, moduły XN300 przyczyniają się do redukcji kosztów w projektowaniu maszyn i instalacji. Oznacza to na przykład, że wyjścia cyfrowych modułów wyjściowych mogą być zasilane i łączone w grupy oraz centralnie wyłączane. W zależności od modelu, wejścia cyfrowe mogą pełnić różne funkcje licznika. Również moduły analogowe oferują rozszerzoną funkcjonalność, jak choćby napięcia odniesienia, pomiary temperatury, czy kompensacja zimnego złącza termopary. Dzięki szybkiej wewnętrznej szynie komunikacyjnej łączącej poszczególne moduły wejść/wyjść możliwe są czasy reakcji poniżej 1 ms, również w środowisku CANopen. Przy maksymalnej konfiguracji jednej stacji z 32 modułami wejść/wyjść, system oferuje aż do 640 kanałów. Dzięki tym właściwościom system We/Wy XN300 doskonale nadaje się nawet do bardziej wymagających zastosowań w przemyśle morskim. Modułowa koncepcja umożliwia użytkownikom tworzenie rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, które mogą być w każdej chwili rozbudowywane.

Umożliwia to również integrację urządzeń innych producentów poprzez protokoły Ethernet, magistralę CAN lub Profibus. Dzięki protokołowi CAN SAE J1939, powszechnie stosowanemu przez producentów silników wysokoprężnych, integracja automatyki z systemami w maszynowni jest również realizowana. Dodatkowo istnieje możliwość podłączenia urządzeń nawigacyjnych za pomocą protokołu CAN NMEA 2000 dla sieci infrastruktury morskiej.

Źródło: Eaton

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę