HF Inverter Polska: Nowe technologie napędów

Pixabay - thaianeoliveira

O zmianach, jakie już objęły technologię napędową, a także – jakich rozwiązań w obszarze napędów przemysłowych możemy oczekiwać w najbliższej przyszłości rozmawialiśmy z Mariuszem Snowackim, współwłaścicielem i dyrektorem finansowym w HF Inverter Polska.

Jak zmieniała się technologia napędów wykorzystywanych w przemyśle na przestrzeni ostatnich lat?

Mariusz Snowacki: Przyszłość człowieka jest wprost związana z wszechobecną technologią. Technologia w swoim nieustającym rozwoju staje się coraz bardziej kompaktowa, wydajna i tańsza. Ten trend jest również zauważalny w technologii napędów. Napędy wykorzystywane w przemyśle stają się coraz bardziej kompaktowe, przyjazne użytkownikowi zarówno podczas instalacji, jak również codziennej eksploatacji. W technologii napędów stosowane są nowe materiały, które jeszcze niedawno były uzyskiwane w warunkach laboratoryjnych, np. grafen, który już teraz jest coraz częściej stosowany w technologii napędów i elektronice (kondensatory, powłoki antykorozyjne czy też zastępowanie innych materiałów, jak np. tlenku cyny indu – stosowany szeroko w elektronice). Na technologię napędów wpływ mają również zmiany w prawie UE – nowe dyrektywy wymuszają stosowanie w przemyśle napędów o coraz wyższych sprawnościach już nie tylko w kluczowych procesach przemysłowych, ale również w napędach pełniących w tych procesach różne funkcje pomocnicze.

W jaki sposób obecnie producenci dostosowują swoje rozwiązania napędowe pod kątem optymalizacji procesów produkcyjnych?

Głównym trendem panującym wśród producentów napędów jest opracowanie i dostarczenie użytkownikowi uniwersalnego napędu, który w bardzo prosty sposób może zostać przez niego samego zoptymalizowany pod konkretne potrzeby. Zauważalnym trendem jest powolne odejście od rozwiązań dedykowanych tylko np. dla jednej branży lub konkretnego procesu. Napęd stał się kompaktowym urządzeniem, które można szybko i w bardzo łatwy sposób dostosować pod własne, często unikalne potrzeby. To jest przyszłość dla nowoczesnej techniki napędowej.

Jakie innowacyjne technologie w zakresie napędów przemysłowych wprowadziliście Państwo w ostatnim czasie?

Podążając za głównym trendem, jeszcze w tym roku (od września) poszerzamy swoją ofertę napędów elektrycznych o nowe (seria E-600) oraz unowocześnione wersje przemienników częstotliwości (serie E-810 i E-2100). Napędy te, dzięki zastosowaniu nowych technologii mogą być stosowane w coraz bardziej wymagających aplikacjach przemysłowych zachowując przyjazną obsługę i niezawodność w działaniu. Z sukcesem wprowadziliśmy jako pierwsi na rynek polski przekładnie hipoidalne, które z powodzeniem zastępują nisko sprawne przekładnie ślimakowe szeroko stosowane w procesach przemysłowych głównie jako napędy pomocnicze, np. w różnego rodzaju przenośnikach transportu wewnętrznego.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę