Kompaktowe napędy z dużym momentem obrotowym

napęd z silnikiem i enkoderem © Faulhaber

Udostępnij:

Większość użytkowników nie potrzebuje pojedynczych silników, aby uskutecznić działanie swoich napędów. Łatwiej jest wykorzystać kompletne systemy napędów, w których pojedyncze komponenty są do siebie idealnie dopasowane.



Problemem mogą okazać się sytuacje, w których przestrzeń montażowa jest bardzo ograniczona i dlatego stosowane napędy muszą być jak najkrótsze w wymiarze osiowym, jednocześnie jednak muszą charakteryzować się dużym momentem obrotowym. Rozwiązanie tego teoretycznego problemu przygotowała firma Faulhaber i rozszerzyła swoją serię silników płaskich BXT, dodając dopasowane przekładnie oraz zintegrowane enkodery i sterowniki prędkości, które również są bardzo krótkie w kierunku osiowym. 

Tego typu kompaktowe systemy napędowe są często stosowane w robotyce, protezach, automatyce przemysłowej, pompach, technologii medycznej lub wyposażeniu kabin samolotów.

Dzięki innowacyjnej technologii uzwojenia i zoptymalizowanej budowie silniki mają zaledwie 14, 16 i 21 mm długości, ale generują momenty obrotowe do 134 mNm, przy średnicy odpowiednio: 22 mm, 32 mm i 42 mm. W przypadku precyzyjnej kontroli prędkości lub wysokich wymagań co do dokładności pozycjonowania, dopasowane do średnicy enkodery magnetyczne lub sterowniki prędkości są teraz w pełni zintegrowane z obudowanymi silnikami, przez co długość silnika jest zwiększona jedynie o 6,2 mm.

Dopasowane metalowe przekładnie planetarne serii GPT również charakteryzują się kompaktową budową, dużym momentem obrotowym oraz wieloma precyzyjnymi stopniami przełożenia.

Źródło: Faulhaber

Udostępnij:

Drukuj


TOP w kategorii


#Systemy napędowe i mechatronika

enkodery silniki system napędowy






etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również