Konica Minolta proponuje usługi w chmurze

Konica-Minolta

W ciągu ostatnich dwudziestu lat liczba pracowników pracujących zdalnie wzrosła czterokrotnie. Aby wspierać przedsiębiorstwa we wdrażaniu nowoczesnych narzędzi dla swoich pracowników, firma Konica Minolta uzupełnia ofertę o rozwiązania chmurowe Office 365 oraz autorską platformę obsługi procesów biznesowych ECM 365.

Z badań przeprowadzonych przez Plantronics wynika, że aż 64% zarządzających małymi firmami przyznaje, że elastyczne warunki i możliwość pracy zdalnej pozwoliły im zatrzymać pracowników. Badania potwierdzają, że te czynniki znacząco poprawiają produktywność oraz zadowolenie zespołu: 95% pracujących zdalnie Niemców i 87% Brytyjczyków deklaruje, że lubi swoją pracę.

– Do 2020 roku millenialsi, czyli ceniące mobilność i niezależność osoby w wieku 18-34 lat, będą stanowili już 50% pracowników. Tworzenie miejsc pracy w oparciu o nowoczesne narzędzia i technologie staje się kluczowe nie tylko w kontekście utrzymania konkurencyjności, ale też pozyskiwania wykwalifikowanych specjalistów – mówi Mateusz Macierzyński, IT/ECM services portfolio manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

Konica Minolta podpisała umowę CSP (Cloud Solution Provider) z firmą Microsoft i będzie dostarczała zaawansowane usługi w chmurze, aby wspierać klientów w budowaniu nowoczesnego i elastycznego środowiska pracy. Do oferty włączone zostały Office 365 oraz platforma ECM 365.

Pakiet Office ze znanymi aplikacjami takimi jak Excel czy Outlook, wzbogacony o funkcje chmury (m.in. OneDrive, Microsoft Teams), umożliwia pracę w dowolnym miejscu, czasie i na każdym urządzeniu, zapewniając stały dostęp do kluczowych danych. Funkcjonalności dostępne w ramach usługi to między innymi: śledzenie na bieżąco realizacji zadań, współpraca na dokumentach w czasie rzeczywistym, aplikacje biznesowe, zabezpieczenia antyspamowe, planery, kalendarze czy komunikatory.

Dodatkowo, takie elementy jak dwuskładnikowe uwierzytelnianie czy lepsza kontrola dostępu zapewniają bezpieczeństwo wrażliwych informacji i zgodność z regulacjami dotyczącymi przechowywania i przetwarzania danych​, takimi jak np. RODO.

Platforma ECM 365 pomaga w zarządzaniu procesami w małych firmach (od 5 do 50 pracowników), bez konieczności ponoszenia przez nie kosztów licencji czy utrzymywania serwerów. Działa w całości w chmurze, na sprawdzonych komponentach Microsoft Azure oraz Webcon BPS i może być w ciągu kilku dni uruchomiona jako jedna z usług Office 365 (także poza pakietem).

Platforma obsługuje procesy takie jak obieg faktur, e-kancelaria, urlopy, delegacje czy obieg umów i w całości dostępna jest z poziomu przeglądarki oraz aplikacji mobilnej. Moduły, procesy i panele mogą być elastycznie dopasowywane do potrzeb każdej firmy, a nawet integrowane z jej wewnętrznymi systemami ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa) czy HRS.

– Oferowane przez nas usługi umożliwiają synchronizację danych, usprawniają wymianę informacji, procesy administracyjne, produkcyjne, związane z działem HR czy finansami. Wdrożenie odbywa się w krótkim czasie, a szerokie grono klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw może skorzystać z profesjonalnych procesów biznesowych klasy enterprise, które do tej pory nie były dla nich dostępne. Jest to szczególnie istotne dla firm, które właśnie rozwijają swój biznes i uważnie planują każdą inwestycję. Rozwiązania są również odpowiednio skalowalne i mogą być na bieżąco dopasowywane do potrzeb klientów wraz z ich rozwojem – podsumowuje Macierzyński.

 

Źródło: Konica Minolta

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę