Konserwacja na odległość

serwis, naprawa © pixabay

Udostępnij:

Są zawody, których mobilność jest znacznie ograniczona, a jednocześnie istnieje duża potrzeba możliwości pracy zdalnej. Taką profesją są serwisanci, którzy czasami muszą naprawić urządzenie oddalone o tysiące kilometrów. Z pomocą przychodzi jednak technologia.

Serwisant najczęściej pracuje w warsztacie lub dojeżdżając do klienta w najbliższej okolicy. Bywa jednak tak, że jego interwencja jest potrzebna na drugim końcu świata, a przetransportować rozbudowane maszyny jest trudno, natomiast szybki przyjazd serwisanta jest niemożliwy. Na szczęście najnowsze technologie są tym, co może usprawnić proces i rozwiązać problem bez logistycznych komplikacji.



Big Data i digital twins

Dane są kluczowym elementem nowoczesnego przemysłu. Dzięki gromadzeniu i przetwarzaniu ich można tworzyć tzw. cyfrowe bliźniaki, czyli wirtualne odpowiedniki obiektów fizycznych, pozwalające symulować, testować i optymalizować procesy zachodzące w rzeczywistych fabrykach. Aktualnie jest to jeden z najważniejszych elementów procesu produkcji. Utrzymanie całościowej perspektywy procesu jest trendem nie tylko w produkcji, lecz także w zarządzaniu informacją. Dzięki tej technologii praca przebiega sprawniej i efektywniej, umożliwiając zaangażowanie w projekt osób z całego świata.

- Cyfryzacja jest niewątpliwie paradygmatem naszych czasów. Już dzisiaj istnieją jednostki połączone z siecią, które intensywnie zoptymalizowały pracę działów oraz sporadycznie – inteligentne fabryki. Potencjał cyfryzacji ujawnia się dzisiaj szczególnie w firmach działających na płaszczyźnie międzynarodowej: konstrukcja, produkcja i montaż odbywają się w różnych miejscach, w zależności od kompetencji i podziału zadań – mówi dr Karl-Ulrich Köhler, przewodniczący zarządu firmy Rittal.



Łączenie procesów

Przykładem firm łączących procesy fizyczne i cyfrowe jest Rittal Innovation Center w Haiger. Licząca 1 200 metrów kwadratowych hala wystawienniczo-targowa dzięki zastosowaniu budowy aparatury sterowniczej i rozdzielczej, działa niczym prawdziwa fabryka. Jest to również centrum edukacyjne, gdzie testuje się w praktyce nowe pomysły. Klienci i twórcy technologii Rittal i Eplan mogą omówić wszystkie etapy procesu bezpośrednio na „stacjach” produkcyjnych. Praca w centrum pozwala na opracowanie odpowiednich rozwiązań problemów, które mogą pojawić się w przyszłości, a także daje wgląd w procesy produkcyjne – od inżynierii, dostawy materiałów, przygotowania i obróbki części, po rzeczywisty produkt końcowy.

Ułatwieniem w procesie serwisowania ma być także nowa platforma Rittal. Dzięki niej możliwe jest nie tylko zgłoszenie usterki, ale także zamówienie konkretnej usługi, odnośnie do której odpowiedź przychodzi w ciągu 24 godzin, a serwisanci pojawiają się u zamawiającego nie później niż po 3 dniach. Ekipy serwisowe autoryzowanego serwisu Rittal specjalizują się między innymi w chłodnictwie przemysłowym (serwis chłodziarek, agregatów, wymienników), instalacjach IT (instalacje hydrauliczne, montaż, uruchomienie) oraz zasilaczach UPS.

Źródło: Rittal

Udostępnij:

Drukuj



etA




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również