Mondi Świecie inwestuje w technologię Przemysłu 4.0

Udostępnij:

Możliwość pracy zdalnej staje się istotnym udogodnieniem nie tylko dla pracowników biurowych, ale i dla operatorów linii produkcyjnych. W fabryce Mondi Świecie zainstalowano system ABB Ability EDCS, który monitoruje urządzenia i pozwala inteligentnie zarządzać energią przy użyciu choćby telefonu komórkowego.

Mondi Świecie jest znaczącym europejskim dostawcą papierów do produkcji tektury falistej. Aby zwiększyć bezpieczeństwo rosnącej produkcji – a przy okazji zmniejszyć zużycie energii – inwestuje już od kilku lat w rozwiązania Przemysłu 4.0.



W fabryce zainstalowano system sterowania rozdziałem energii ABB Ability EDCS, który współpracuje bezpośrednio z nową rozdzielnicą na maszynie papierniczej. System nadzoruje pracę rozdziału i dystrybucji energii na potrzeby układu rekuperacji. Jeśli układ rekuperacji działa efektywnie, ograniczane są straty energii koniecznej do podnoszenia temperatury powietrza wykorzystywanego w procesie produkcji papieru. ABB Ability EDCS monitoruje urządzenia, alarmuje o wszelkich nieprawidłowościach, a przy okazji dba o to, aby dystrybucja energii odbywała się bez zakłóceń. Ponieważ rozwiązanie wykorzystuje platformę w chmurze obliczeniowej, operator może w bezpieczny sposób sprawdzić stan techniczny urządzeń i odczytać mierzone dane z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

Monitoring w czasie rzeczywistym, połączony z alarmowaniem, daje nam możliwość nieustannej diagnozy systemu. W ten sposób możemy nadzorować układ zdalnie w dogodnej dla nas chwili, jak i miejscu - choćby w domu, pracując zdalnie – mówi Marcin Gulczyński, kierownik Wydziału Elektroautomatyki w Mondi Świecie. – Jesteśmy obecnie w fazie testów wszystkich funkcji nowej rozdzielnicy i systemu, ale już teraz widać korzyści z nowego rozwiązania.


TOP w kategorii




Pewną innowacją wdrażanego rozwiązania jest moduł predykcyjny. Po przesłaniu odpowiednich danych z systemu na wspomnianą platformę w chmurze, można określić proces „starzenia się” danego urządzenia. W ten sposób jesteśmy w stanie dopasować w czasie planowane przeglądy techniczne do postoju serwisowego. To ważne , ponieważ pozwala nam to przejść od zarządzania tzw. „awaryjnego” do zarządzania prewencyjnego. Przy takim podejściu nie tracimy czasu oraz pieniędzy na przestojach nieplanowych.

Obserwujemy wzrost zapotrzebowania na usługi zdalne wśród naszych klientów. Naturalnym rozwiązaniem są systemy wykorzystujące chmurę obliczeniową. Umożliwiamy w ten sposób bezpieczny dostęp do danych wrażliwych czy możliwość diagnozy z dowolnego urządzenia połączonego z Internetem. Człowiek nie musi już stać przy urządzeniu, fizycznie sprawdzać, czy wszystko działa jak należy – może po prostu zalogować się do systemu. A w razie nieprawidłowości otrzyma powiadomienie e-mailem lub w formie SMS – mówi Radosław Dudzik, kierownik ds. rozwoju rynku rozwiązań cyfrowych w biznesie Elektryfikacji ABB w Polsce.

Źródło: ABB

Udostępnij:

Drukuj





etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również