Nowa dławica kablowa dla kolejnictwa

dławica kablowa, Hummel, VariaPro © Hummel

Udostępnij:

Nowa dławnica kablowa VariaPro Rail spółki HUMMEL AG spełnia wszystkie wymagania do użytku na kolejach. Przeszła ona pomyślnie wszystkie testy standardów bezpieczeństwa pożarowego DIN EN 45545-2 i 45545-3. Tym samym może być stosowana bez żadnych ograniczeń w sieci europejskich kolei.

 Ochrona przeciwpożarowa ma olbrzymie znaczenie w kolejnictwie. Wszystkie użyte komponenty i materiały muszą jak najdłużej zapobiegać rozszerzaniu się ognia. W dławnicach kablowych kontrolerzy testują szczególnie dokładnie wkłady ze sztucznego tworzywa. W przypadku pożaru połączenie wkręcane musi wytrzymać oddziaływanie płomieni przez co najmniej 15 minut (= klasa odporności ogniowej E15). Dławica VariaPro Rail opierała się płomieniom znacznie dłużej.



HUMMEL AG stosuje w swoich dławnicach kablowych dla kolejnictwa wkłady uszczelniające z EPDM. Dlatego można ich używać bez problemu w zakresie temperatur od -40⁰ do +150⁰C. To nowe połączenie skręcane przekonuje także stopniem ochrony IP 68 do 10 barów.

Dławnica VariaPro może być stosowana w miejscach ciasnych. Korpus wykonano z niklowanego mosiądzu. Nowe dławnica kablowa dla kolejnictwa będzie początkowo dostępna w czterech wielkościach konstrukcyjnych: M20, M25, M32 i M40. Dzięki powiązaniu wkładów uszczelniających i elementów redukcyjnych dławnice można stosować do przewodów o średnicy od 7 mm do 32 mm. Producent planuje rozszerzenie programu o wymiary od M12 do M63.


TOP w kategorii




 

Źródło: Hummel

Udostępnij:

Drukuj





etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również