Nowy wymiar wyścigów: elektryczne wodoloty

Nowy wymiar wyścigów: elektryczne wodoloty E1 Series

Łodzie Racebird, projektowane przez Seabird Technologies i Victory Marine, będą miały kadłuby w całości z włókna węglowego ze skrzydłami po bokach. Skrzydłami będzie można manipulować i stworzyć coś na kształt wodolotu o wydłużonym "ogonie". Kabina będzie całkowicie zamknięta, podobnie jak w przypadku tradycyjnych łodzi motorowych. Całość jest inspirowana naturą, a konkretnie ptakami przelatującymi nisko nad wodą.

Przy długości 7 m i szerokości 3 m razem ze skrzydłami foliowymi łodzie mają ważyć łącznie około 800 kg i osiągać prędkość do 93 km/h. Może jak na obecne standardy nie jest to prędkość zawrotna, jednak nawet taka może być niebezpieczna. Konstrukcja foliowania może dodatkowo sprawić, że wyścigi będą bardziej konkurencyjne. Wykorzystując innowacyjną technologię wodolotu, elektryczne łodzie RaceBird wzniosą się wysoko nad powierzchnię wody, zapewniając minimalny opór i maksymalną wydajność energetyczną. Unoszenie się nad falami nie tylko poprawia osiągi, ale także promuje bliskie i konkurencyjne wyścigi ze zmniejszoną liczbą fal podczas podążania za przeciwnikiem.

Prototyp zobaczymy jeszcze w tym roku, a produkcja ma zostać uruchomiona już w roku 2022.  W pierwszym wyścigu zaplanowanym na początek 2023 r., który być może odbędzie się w Arabii Saudyjskiej, ma wziąć udział 12 zespołów. Jedną z korzyści dla uczestniczących miast będzie to, że seria E1 pozostawi stacje ładowania na swoim miejscu, do użytku publicznego przez właścicieli łodzi elektrycznych. Sunbird oświadczył, że opracuje również wersję łodzi do sprzedaży komercyjnej.

Wodoloty

Inwestycja PIF w E1, jako głównego uczestnika globalnej gospodarki i preferowanego partnera dla innowacyjnych firm i inwestorów, jest zgodna z ogłoszoną strategią na lata 2021-2025, która koncentruje się na 13 kluczowych sektorach, w tym w sporcie i rozrywce oraz energii odnawialnej. Obejmuje to duże inwestycje w firmy zajmujące się tematyką OZE, takie jak ACWA Power i projekt Sudair Solar Energy, a także rozwój pojazdów elektrycznych, poprzez inwestycje w Lucid Motors.

Źródło: E1 Series

 

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę