Pendolino przejechało już 30 milionów kilometrów

pixabay- hansharbig

Polska linia pociągów Pendoino, od momentu rozpoczęcia kursów w barwach PKP Intercity przejechało już 30 mln km, a na pokładzie podróżowało blisko 17,5 mln osób. W tym momencie można dojechać z Trójmiasta i Warszawy do miast południowych - Wrocławia, Katowic, Gliwic i Krakowa. Oferta obejmuje również dojazdy do Kołobrzegu, Bielska-Białej, Jeleniej Góry i Rzeszowa. 

Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca kwietnia 2019 r. składami EIP przejechało niemal 17,5 mln pasażerów. Pociągi cieszą się dużą popularnością wśród różnych grup pasażerów. W analizowanym okresie ponad 1,7 mln podróżnych stanowili studenci, 1,1 mln seniorzy i blisko 950 tysięcy rodziny z dziećmi. Na pokładzie pociągów podróżowało prawie 12,5 tys. osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej mobilności. Najpopularniejsze były połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem, Trójmiastem i Wrocławiem. - 30 milionów przejechanych kilometrów robi wrażenie i jednoznacznie potwierdza, że składy ED250 są bardzo ważnym i sprawdzonym elementem floty PKP Intercity. Cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżnych, którzy cenią je za wysoki komfort i szybkość - Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.

Przeglądy i serwisy Pendolino

Pociągi Pendolino od samego początku są serwisowane w Warsztacie Utrzymania Technicznego (WUT) prowadzonym przez Alstom. Ten najnowocześniejszy w Europie obiekt, jest zlokalizowany w Olszynce Grochowskiej w Warszawie i zajmuje teren o powierzchni 26 ha. W jego skład wchodzi hala o powierzchni 1 hektara, w której można serwisować jednocześnie pięć pociągów. WUT dysponuje także automatyczną i ekologiczną myjnią przejazdową, w której umycie jednego składu zajmuje zaledwie 12 minut. Woda wykorzystywana do mycia jest utrzymywana w obiegu zamkniętym, a w jednym cyklu można umyć nawet 10 pociągów.

Najwyższe standardy kolei dużych prędkości

Na pokładzie każdego z pociągów znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Pasażerowie mogą korzystać z regulowanych foteli, rozkładanych stolików, indywidualnego oświetlenia, gniazdek elektrycznych przy każdym siedzeniu. Pociąg dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – posiada windę, która ułatwia wsiadanie do pociągu i wysiadanie z niego osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, przystosowaną toaletę, a miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Do dyspozycji podróżnych są także trzy przedziały dostosowane do potrzeb opiekunów z małymi dziećmi oraz przewijak w toalecie. W pojeździe można skorzystać ze strefy gastronomicznej, jak również ze Strefy Ciszy.

Źródło: Media Contrust

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę