Pierwszy udany lot komercyjnego helikoptera APT 70

TechCrunch

Bell Helicopter, inaczej nazwany Autonomous Pod Transport 70 (znany również jako APT 70), zrobił ogromny krok, wykonując swój pierwszy autonomiczny lot podczas testu na poligonie Forth Worth. Samolot jest małą, pionową maszyną przyminającą statek, który wykorzystuje cztery wirniki do zapewnienia siły nośnej i napędu. Ma pełnić funkcję niewielkiego, komercyjnego statku towarowego.

Maksymalna prędkość APT 70 wynosi nie więcej niż 160 km/h  i może przewozić na pokładzie 30 kg, co jest pozytywne w przypadku szerokiego zakresu potencjalnych zastosowań, w tym dostarczania paczek, a nawet rzeczy podczas misji humanitarnych i ratowniczych. Ze względu na sposób latania, przełączając wirniki z orientacji pionowej na poziomą, może latać znacznie szybciej niż tradycyjne samoloty na bazie wirników, mając podobne ograniczenia wielkości i mocy.

Celem Bell z APT 70 jest udana symulacja misji komercyjnej w ramach demonstracji integracji systemów NASA, która ma się odbyć w połowie przyszłego roku. Pokaz ma na celu pokazanie, w jaki sposób samolot może być zintegrowany ze scentralizowanymi technologiami dowodzenia i kontroli oraz unikania przeszkód - jest to kluczowym krokiem w przygotowaniu autonomicznych samolotów przeznaczonych do służby komercyjnej w USA.

Oprócz misji demonstracyjnej w USA z NASA, Bell współpracuje z japońską firmą logistyczną Yamato. Pierwszy produkt współpracy na rynku umożliwi dostawy na żądanie klientów w połowie przyszłego roku.

Źródło: TechCrunch

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę