Przekaźniki wysokiego napięcia DC

przekaźniki wysokiego napięcia © Aniro

Udostępnij:

Przekaźniki HVDC marki LS służą do zasilania i odcinania zasilania DC poprzez otwieranie i zamykanie styku ruchomego. Wyładowanie łukowe występujące po odcięciu zasilania prądem stałym może spowodować uszkodzenie styków i otaczających elementów, dlatego łuk należy jak najszybciej zgasić.

Przekaźnik HVDC firmy LS pojawił się na rynku po raz pierwszy w pojazdach elektrycznych (HEV, PHEV, EV). Teraz są one produkowane masowo, aby nadążyć za popytem światowych producentów samochodów. Przekaźnik HVDC, zastosowany w pojeździe elektrycznym, jest instalowany pomiędzy akumulatorem pojazdu a falownikiem w celu odcięcia ładowania i rozładowania prądu stałego akumulatora. Jest również używany między zewnętrzną ładowarką a akumulatorem pojazdu. Zastosowane produkty pochodzą z serii przekaźników GER o napięciu znamionowym DC 450 V i prądzie znamionowym 10 A ~ 400 A.

LS rozwija masową produkcję swoich serii GPR-M (klasa DC 1000 V) i GPR-H (klasa DC 1500 V). Generalnie, wraz ze wzrostem napięcia znamionowego należy zwiększyć rozmiar produktu, aby zapewnić izolację. Jednak seria GPR-M (1000 V) jest realizowana w tym samym rozmiarze co seria GER (DC 450 V), co poprawia wykorzystanie przestrzeni przez klienta. Serie GPR-M i GPR-H są wyposażone w tę samą barierę wodorową, co serie GER.

Seria GPR-H ma napięcie znamionowe DC 1500 V, 500 A i styk pomocniczy. Wszystkie posiadają certyfikaty UL i IEC. Ponadto zaletą jest to, że seria GPR-H może być stosowana w systemie, w którym może wystąpić blokowanie dwukierunkowe, jak blokowanie wsteczne lub ładowanie / rozładowywanie systemu, poprzez zastosowanie dwukierunkowej magnetycznej struktury gaszenia łuku.

Przekaźniki te są również wykorzystywane w fotowoltaice, gdzie przekaźnik HVDC służy do włączania/wyłączania modułów słonecznych w systemach PV.

Źródło: Aniro




Udostępnij:

Drukuj




etA



TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również