Przyszłość hurtowni to sprzedaż w Internecie

Automation24

Rozmowa z Thorstenem Schulze, product portfolio managerem w firmie Automation24.

Jak w ostatnich latach zmienił się rynek dostawców elektrotechniki dla przemysłu? Jak widzą Państwo przyszłość tej branży? Jak w ostatnich latach zmienił się rynek dostawców elektrotechniki dla przemysłu? Jak widzą Państwo przyszłość tej branży?

Klasyczna dystrybucja elektrotechniki dla przemysłu w ostatnich latach przesuwa się coraz bardziej z typowo stacjonarnej do wielokanałowej formy sprzedaży. W tej drugiej to użytkownik decyduje w jaki sposób dostaje potrzebne mu komponenty. Coraz większą rolę odgrywa tutaj kanał sprzedaży internetowej, także w sektorze biznesowym. To właśnie na tym kanale oparty jest model biznesowy naszej firmy - Automation24. Nasi klienci mają dostęp do oferty przez 24 godziny na dobę z każdego miejsca, co czyni zakupy łatwymi i szybkimi. Ponadto oszczędności płynące z braku konieczności utrzymania lokalnych biur i zespołów sprzedaży wpływają na obniżenie cen, a więc trafiają bezpośrednio do kieszeni klientów.

Rozwój rynku dostawców elektrotechniki w przyszłości będzie również powiązany z internetem. Zakupy będą jeszcze łatwiejsze i szybsze. Już teraz możemy zaobserwować rosnący trend związany z zakupami za pośrednictwem telefonów. Ponadto coraz powszechniejsze technologie oparte na sztucznej inteligencji ostrzegające o nadchodzącej awarii komponentów, mogą w przyszłości same zamawiać potrzebne części wprost do fabryki, dzięki integracji z platformami sprzedażowymi.

Jak w ostatnich latach rozwijał się rynek odbiorców oferty w zakresie elektrotechniki dla sektorów przemysłowych? Które z branż przemysłowych są dla Państwa najważniejszą grupą klientów?

Rynek odbiorców oferty w zakresie elektrotechniki stale powiększa się w całej Europie. Ma na to wpływ stabilny wzrost gospodarczy krajów Unii Europejskiej, z którym w parze idzie rozwój przemysłu. W ostatnich latach możemy zaobserwować także wzrost zainteresowania działalnością na rynku przemysłu za sprawą czwartej rewolucji przemysłowej. Rynek polski pod względem wskaźników wzrostu produkcji nie odstaje od rynków zachodnich, co skłoniło nas do rozszerzenia działalności na rynek Polski. Odbiorcy coraz częściej poszukują i decydują się na zakup komponentów elektrotechniki dla przemysłu przez internet, co odzwierciedlają okresowe dane na temat sprzedaży.
Portfolio produktowe naszego sklepu skupiamy wokół automatyki przemysłowej, posiadając kompleksową ofertę najbardziej rozpoznawalnych marek. Wszechstronność tej oferty sprawia, że trafiamy do wielu sektorów przemysłu i trudno jest wskazać jeden, na którym skupiamy swoją działalność. Jeśli chodzi jednak o grupy klientów, najczęściej są to integratorzy automatyki oraz działy utrzymania ruchu.

Wiadomo, że obecnie klient nie lubi długo czekać na zamówienia i szuka towarów dostępnych od ręki. Jak radzicie Państwo sobie z logistyką, by sprostać temu zadaniu?

Rynek odbiorców oferty w zakresie elektrotechniki stale powiększa się w całej Europie. Ma na to wpływ stabilny wzrost gospodarczy krajów Unii Europejskiej, z którym w parze idzie rozwój przemysłu. W ostatnich latach możemy zaobserwować także wzrost zainteresowania działalnością na rynku przemysłu za sprawą czwartej rewolucji przemysłowej. Rynek Polski pod względem wskaźników wzrostu produkcji nie odstaje od rynków zachodnich, co skłoniło nas do rozszerzenia działalności na rynek Polski. Odbiorcy coraz częściej poszukują i decydują się na zakup komponentów elektrotechniki dla przemysłu przez internet, co odzwierciedlają okresowe dane na temat sprzedaży.

Portfolio produktowe naszego sklepu skupiamy wokół automatyki przemysłowej, posiadając kompleksową ofertę najbardziej rozpoznawalnych marek. Wszechstronność tej oferty sprawia, że trafiamy do wielu sektorów przemysłu i trudno jest wskazać jeden, na którym skupiamy swoją działalność. Jeśli chodzi jednak o grupy klientów, najczęściej są to integratorzy automatyki oraz działy utrzymania ruchu.

Jak na sytuację w branży wpływa postęp technologiczny i pojawianie się nowych produktów? Czy klienci ich oczekują, czy dopiero musi upłynąć sporo czasu zanim się do nich przekonają?

Odbiorcy biznesowi coraz częściej przenoszą swoje przyzwyczajenia z sektora sklepów internetowych dla osób prywatnych. „Zamówione dziś – dostawa następnego dnia” - wysoka dostępność produktów oferowanych w internecie często jest brana za pewnik i dlatego stanowi wyzwanie dla sektora przemysłowego. Niemniej jednak Automation24 wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Wszystkie produkty dostępne na stronie internetowej przechowujemy w naszym magazynie. Jest to możliwe dzięki strategii zakładającej skoncentrowanie oferty wokół produktów najbardziej uznawanych producentów w danych kategoriach. Dostępność wielu kategorii czyni jednocześnie tę ofertę bardzo kompleksową. Stany magazynowe ustalamy na podstawie analizy popytu na dany produkt, tak aby zagwarantować jak największą jego dostępność. Na ich wielkość znaczny wpływ ma także szybkość realizacji zamówień przez producentów dostarczających nam swoje komponenty.

 

Więcej na łamach magazynu "elektrotechnik Automatyk"

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę