Systemy informatyczne PEC w Gliwicach zmodernizowane przez Asseco

InsERT, biuro, kobieta, księgowość, ERP © InsERT

Udostępnij:

Modernizację systemów IT wspomagających funkcjonowanie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Gliwicach zmodernizowała firma Asseco Data Systems. Wśród innowacji znalazła się cyfrowa platforma obsługująca billing, rozwiązanie do kompleksowego zarządzania przepływem dokumentów w organizacji, oraz Internetowe Biuro Obsługi Klienta.

Celem modernizacji było dla PEC Gliwice wdrożenie zintegrowanego systemu, który usprawniłby funkcjonowanie przedsiębiorstwa na wszystkich szczeblach obsługi klienta. Potrzebne też było rozwiązanie umożliwiające zdalną wymianę informacji o urządzeniach funkcjonujących w terenie.


Projekt realizowany przez Dział Rozwiązań Komunalnych Asseco Data Systems trwał dwa lata. Obejmował wdrożenie poszczególnych modułów tzw. platformy komunalnej: do rozliczania sprzedaży energii (Kom-Media), Zarządzania Majątkiem Sieciowym (ZM), obiegu dokumentów (Kom-Bok) oraz wystawiania eFaktur. System Asseco Data Systems wspiera również w PEC Gliwice realizację procedur ISO zarówno w zakresie procesów zewnętrznych, jak i wewnętrznych przedsiębiorstwa. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem, z punktu widzenia odbiorców usług PEC Gliwice jest Internetowe Biuro Obsługi Klienta czyli tzw. eBOK.

- W dobie postępującej cyfryzacji posiadanie eBOK-a staje się już koniecznością w każdym nowoczesnym przedsiębiorstwie komunalnym. Dzięki wdrożeniu Internetowego Biura Obsługi Klienta PEC w Gliwicach mógł uruchomić nowy – cyfrowy kanał kontaktu z odbiorcami ich usług. Mają oni teraz stały dostęp online do wszystkich swoich umów, faktur, odczytów czy informacji o prowadzonych sprawach. Dodatkową korzyścią jest też oszczędność wynikająca z ograniczenia druku i wysyłki oraz automatyzacja procesów dostarczania rozliczeń – mówi Robert Walicki, dyrektor Działu Rozwiązań Komunalnych w Asseco Data Systems SA.


TOP w kategorii




Cyfrowa platforma bilingowa umożliwia zbieranie i zapisywanie odczytów zarówno drogą radiową, jak i tradycyjnie poprzez wpisanie przez operatora. System ten rozszerza i usprawnia w zakresie procesów akwizycji odczytów, wystawiania faktur oraz rejestracji wpłat gotówkowych. Dzięki pracy on-line dane te mogą natychmiast znaleźć się w systemie billingowym w centrali przedsiębiorstwa.

 

Udostępnij:

Drukuj





etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również