Szybka wymiana wkładki za pomocą łożyska wymiennego igus

© igus

Udostępnij:

Na początku roku firma igus opracowała wymienne łożysko z modułowej serii łożysk liniowych drylin W, specjalnie w celu szybkiej wymiany wkładek w aplikacjach o wysokiej częstotliwości ruchów. Zasada działania jest prosta: odblokuj łożysko, wyciągnij wkładkę, wymień i gotowe. Łożysko wymienne, które oszczędza czas i koszty, jest teraz również dostępne w rozmiarach 16 i 20 dla prowadnic liniowych serii drylin W, oprócz standardowego rozmiaru montażowego 10.

W ekstremalnych przypadkach piasek ścierny lub pył szklany - prędzej czy później - może powodować zużycie wkładek na liniowej szynie prowadzącej. Podobnie w aplikacjach z zakresu automatyki, gdzie liniowe prowadnice i osie działają przez całą dobę. Do tej pory w celu wymiany wkładki cały wózek liniowy musiał zostać zsunięty z szyny. Zwłaszcza w przypadku osi liniowych lub wieloosiowych robotów kartezjańskich z napędem pasowym można to osiągnąć jedynie poprzez kosztowny demontaż i ponowne uruchomienie.

Dlatego firma igus opracowała wymienne łożysko wykonane z wysokowydajnego tworzywa sztucznego iglidur J200 dla prowadnic liniowych drylin W. Specjalna konstrukcja umożliwia łatwą wymianę bezpośrednio na szynie liniowej w kilku krokach. Zmniejsza to przestoje, oszczędza koszty ustawienia i zapewnia pracę 24/7. Praktyczne, darmowe narzędzie umożliwia bezpieczny montaż wkładek w mgnieniu oka.



Aby umożliwić jeszcze większej liczbie użytkowników skorzystanie z praktycznego i wydajnego łożyska, jest ono również dostępne dla rozmiarów montażowych 16 i 20, poza dotychczasowym rozmiarem 10. Tak więc prowadnice liniowe drylin W, osie liniowe i roboty kartezjańskie można łatwo zmodernizować.

Zasada wymiany łożyska jest dość prosta: Po pierwsze, należy poluzować i zdjąć boczną zaślepkę obudowy za pomocą śrubokrętu. Dzięki dostarczonemu, bezpłatnemu narzędziu, które użytkownicy mogą także drukować samodzielnie, wkładkę można teraz wysunąć z obudowy i bezpośrednio zdjąć z szyny. Nowe łożysko. które wykonane jest z odpornego na zużycie i ścieranie, wysokowydajnego tworzywa sztucznego iglidur J200, zostaje następnie założone na szynę i umieszczone w wózku za pomocą narzędzia montażowego. Następnie należy założyć zaślepkę boczną z powrotem na obudowę, a zmiana łożyska zostanie zakończona.

Praktyczna zaleta: szyna nie jest uszkodzona, a obudowa łożyska może być ponownie użyta bez demontażu pasków lub śrub napędowych. Trzpień umieszczony pośrodku bocznej zaślepki zabezpiecza wkładkę w obudowie. Alternatywnie, wymiany można dokonać również za pomocą śrubokrętu. Firma igus zapewniła na nowej wkładce i w wózku specjalne wgłębienia do tego celu.


TOP w kategorii




 

Źródło: igus

Udostępnij:

Drukuj





etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również