Wzmocnienie pozycji kobiet na rynku technologicznym

Fotolia

ABAX zainicjował nowy program szkoleniowy, którego celem jest wzmocnienie pozycji kobiet w organizacji oraz w sektorze technologicznym.

ABAX jest przekonany, że równość między pracownikami, podobnie jak równouprawnienie kobiet i mężczyzn, jest bardzo ważne w firmie. 40% pracowników ABAX jest płci żeńskiej, jednak obecnie w zarządzie grupy zasiadają tylko dwie kobiety.

Mając to na uwadze, ABAX opracował nowy program szkoleniowy "The Girl Power Initiative", którego celem jest identyfikacja i rozwój kobiet z potencjałem przywódczym w organizacji. Efektem końcowym ma być promocja i stworzenie neutralnego pod względem płci środowiska biznesowego w ABAX.

- Inicjatywa ta jest częścią dążenia do zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, ponieważ wiemy, że grupy złożone zarówno z kobiet, jak i mężczyzn, są bardziej efektywne i dochodowe - mówi Bruce Atle Karlsen, chief performance officer w ABAX Group - Kobiety na ogół również lepiej radzą sobie z postrzeganiem trzech różnych perspektyw w większości organizacji: pracowników, klientów i właścicieli.

The Girl Power Initiative to roczny program, który zapewnia uczestniczkom możliwość rozwoju zawodowego i osobistego. Obejmuje on również członkostwo w zarządach spółek zależnych ABAX Group oraz rozmaite szkolenia z zakresu zarządzania.

Pracownice ABAX miały możliwość zgłoszenia lub nominacji koleżanki do programu, a do udziału w projekcie wybrano łącznie 16 kobiet w wieku 24-46 lat.

- Zgłosiłam się do Girl Power Initiative, ponieważ chcę rozwijać swoje umiejętności oraz mieć możliwość dzielenia się swoją wiedzą z innymi uczestniczkami programu. Uważam, że program jest wspaniałą okazją, aby nawiązać nowe, wartościowe kontakty oraz daje możliwość rozwoju osobistego i zawodowego. Jest mi niezmiernie miło, że mogę brać udział w tym programie - mówi Beata Kaniok-Jensen, marketing coordinator w ABAX Poland.

- Uważam, że program Girl Power to wspaniała inicjatywa, która daje większe możliwości kobietam na rynku pracy w dalszym ciągu zdominowanym przez mężczyzn. Mam nadzieję, że innowacyjne podejście ABAX Group zainspiruje inne międzynarodowe korporacje do wdrażania podobnych projektów - mówi Katarzyna Wilanowska, operations manager w ABAX Poland.

- Rozpoczęcie programu szkoleniowego było bardzo udane i z niecierpliwością czekamy na to, jak uczestniczki będą się rozwijać i przyjmować nową, odmienną rolę, zarówno na swoich dotychczasowych stanowiskach, jak i w firmie jako całości - mówi Bruce Atle Karlsen, chief performance officer w ABAX Group.

 

Źródło: ABAX

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę