W celu ochrony środowiska naturalnego firma, będąca w całości własnością holdingu Japan Post Holdings Co., rozpocznie zastępowanie pojazdów dostawczych z silnikami spalinowymi poprzez flotę aut elektrycznych, głównie w Tokio i na obszarach miejskich. Obecnie poczta japońska jest właścicielem około 30 000 małych aut dostawczych, wykorzystywanych do usług kurierskich i dostaw. Do końca marca 2020 r. do eksploatacji trafi 400 pojazdów elektrycznych z zapowiadanej całkowitej liczby 1200 egzemplarzy. Pod koniec marca 2021 r. samochody elektryczne powinny stanowić około 4% całej pocztowej floty.

Pionier elektromobilności

Mitsubishi Motors prowadzi badania i rozwój pojazdów elektrycznych od 1966 r. Mitsubishi i-MiEV, który do dzisiaj pozostaje w sprzedaży, jest efektem ponad 50 lat prac rozwojowych prowadzonych w MMC w zakresie pojazdów elektrycznych. Prace te pozwoliły na wprowadzenie na rynek kilku innowacji technicznych, w tym wykorzystywania zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych i standardu ich ładowania CHAdeMO*4 oraz złączy do ładowania określanych jako Type1. W ciągu ostatnich 10 lat innowacje te pomogły zwiększyć zarówno zasięg samochodów elektrycznych, jak i liczbę dostępnych urządzeń do szybkiego ładowania akumulatorów. W rezultacie tego samochody elektryczne stały się bardziej przyjazne w codziennym użytkowaniu.

PHEV nr 1 na świecie

Co najważniejsze, Mitsubishi i-MiEV przyspieszył także badania i rozwój elektrycznych układów napędowych, co doprowadziło bezpośrednio do wprowadzenia na rynek w 2013 r. Outlandera PHEV, wyposażonego w innowacyjny hybrydowy układ napędowy, łączący silniki elektryczne i silnik benzynowy. Mitsubishi Outlander PHEV jest najlepiej sprzedawanym pojazdem plug-in w Europie I na świecie.

Źródło: Mitsubishi Electric