Na targach CES 2019, w Las Vegas, firma Continental zaprezentowała, w jaki sposób pojazd bez kierowcy może być używany do rozwożenia i rozmieszczania robotów dostarczających przesyłki, aż po konsumenta - nawet wtedy, gdy nie są w stanie ich fizycznie odebrać. W czasie pokazu na targach autonomiczny pojazd podjechał we wskazane miejsce. Wysiadło z niego kilka robotów-psów, które miały dostarczyć przesyłkę. Weszły po schodach i nawet zadzwoniły do drzwi.

Bezproblemowa integracja pojazdu bez kierowcy - w tym przypadku Continental Urban Mobility Experience (CUbE) - oraz robota dostawczego zapewniają bardziej efektywną i wydajną dystrybucję towarów. CUbE, autonomiczna, zelektryfikowana platforma rozwojowa firmy Continental, jest ogólnie uważana za rozwiązanie mobilności miejskiej "pierwsza lub ostatnia mila". Ten typ pojazdu - często określany jako robo-taxi lub pod - będzie częścią bezproblemowego łańcucha wartości mobilności. 

Cel tych pojazdów zostanie rozszerzony na dostawy towarów w celu dalszego wykorzystania dostępnej zdolności transportowej i skrócenia czasu przestojów. Oszacowania rynkowe wskazują, że potrzeba transportu towarów będzie nawet przekraczać rosnące zapotrzebowanie na transport ludzi na gęsto zaludnionych obszarach. Dzięki doświadczeniu w zakresie skalowalnych technologii i rozwiązań, takich jak czujniki, percepcja środowiska i modelowanie.

- Dzięki pomocy robotów wizja firmy Continental dotycząca płynnej mobilności może rozciągać się na wyciągnięcie ręki. Nasza wizja kaskadowej dostawy robotów wykorzystuje pojazd bez kierowcy do przenoszenia robotów dostawczych, tworząc efektywny zespół transportowy - powiedział Ralph Lauxmann, kierownik działu systemów i technologii w dziale podwozi i bezpieczeństwa w firmie Continental.

Dostarczanie towarów i paczek do obszarów mieszkalnych to rosnący i dynamiczny rynek, napędzany wzrostem sprzedaży e-commerce z każdym rokiem. Wraz z rozwojem tego segmentu coraz większy jest koszt dostawy na godzinę. To pozycjonuje ostatnią milę i usługi dostawy jako wyróżnik. Przewiduje się, że zautomatyzowane dostarczanie towarów stanowi odpowiedź na 80% wszystkich dostaw między klientami, wynika z wielu źródeł badawczych. 

Continental postrzega zautomatyzowane dostawy towarów jako integralną część przyszłej mobilności miejskiej jako dodatek do konwencjonalnych dostaw towarów. CUbE może przenosić jeden lub wiele robotów dostarczających i rozmieszczać je w celu obsługi ostatnich stoczni łańcucha logistyki towarów i paczek. 

 

Źródło: Continental AG