Najnowsze z Silniki elektryczne
Robotyka, montaż i obsługa
Wszystko pod kontrolą
W nowoczesnych systemach za chwytanie i umieszczanie odpowiadają automatyczne chwytaki. Muszą być zarówno mocne, jak i delikatnie, a także wykonywać czynności precyzyjnie i niezawodnie miliony razy. Coraz częściej umożliwiają im to silniki elektryczne, takie jak BX4 firmy FAULHABER. Zimmer Group wykorzystuje go m.in. w nowej serii chwytaków GEP2000, stosowanych na przykład w automatyce laboratoryjnej.
Silniki elektryczne
Nowy silnik krokowy o wyjątkowej prędkości i dynamice
Poprzez swoją prędkość i moment obrotowy nowy silnik krokowy AM3248 firmy Faulhaber podnosi poprzeczkę w zakresie osiągów. Oferowana maksymalna prędkość obrotowa 10 000 obr./min to pięciokrotność możliwości podobnych silników krokowych.
Silniki elektryczne
Silniki ATEX do stref zagrożonych wybuchem
W strefach zagrożonych wybuchem odpowiednie przepisy wymuszają stosowanie silników w tzw. wykonaniu przeciwwybuchowym, które mają wyeliminować lub w znaczącym stopniu ograniczyć ryzyko eksplozji. Dotyczy to również napędów i silników, dlatego też w ofercie producentów znajdziemy silniki z certyfikatem ATEX do stref zagrożonych wybuchem.
Silniki elektryczne
Symulacje pomogą lepiej chłodzić silniki elektryczne
Silniki elektryczne wymagają efektywnego chłodzenia. Coraz częściej zamiast mediów suchych wykorzystuje się w tej roli wodę. A to sprawia, że podczas projektowania napędu trzeba także uwzględnić kwestie związane z układem chłodzenia i dynamiką płynów. Pomocna w tym może okazać się nowa metoda symulacji przepływu cieczy – tzw. metoda ruchomych cząstek (MPS).
Systemy napędowe i mechatronika
Technologie napędowe w przemyśle – trendy i nowości
Napędy, podobnie jak i inne komponenty z obszaru automatyki przemysłowej, podlegają stałemu rozwojowi, którego motorem napędowym są rosnące wymagania finalnych odbiorców, wdrażanie koncepcji Przemysłu 4.0, Internetu Rzeczy oraz inteligentnych fabryk, a także zmieniające się wymogi formalno-prawne. I choć zmian jest sporo, na pierwszy plan wysuwają się kwestie związane z energooszczędnością oraz miniaturyzacją napędów.
Systemy napędowe i mechatronika
Nowy poziom wydajności z silnikiem IE5+ i koncepcją LogiDrive
Nowa generacja silników IE5+ firmy NORD Drivesystems oferuje higieniczną konstrukcję i stałą, wysoką wydajność w całym zakresie działania, dzięki czemu rozwiązania LogiDrive do zastosowań intralogistycznych mogą osiągnąć nowy poziom wydajności energetycznej i optymalizują liczbę wariantów napędów.
Systemy napędowe i mechatronika
Napęd bezpośredni z dużym otworem i dużymi wartościami mocy
Silnik z wałem drążonym DM66200H firmy Faulhaber stanowi całkowicie nowe rozwiązanie w zakresie napędów do zastosowań wymagających otworu i zapewnia optymalną równowagę w zakresie momentu obrotowego i prędkości.
Silniki elektryczne
Silniki wielobiegowe: Więcej biegów, większe oszczędności
Efektywność energetyczna jest pojęciem, które powinno determinować dziś działalność większości zakładów przemysłowych, a tym samym zachodzących w nich procesów produkcyjnych i wykorzystywanych urządzeń i maszyn. Dlatego tak ważne jest używanie wydajnych i energooszczędnych napędów. Jednym ze sposobów na redukcję zużycia energii układów napędowych jest stosowanie silników elektrycznych wielobiegowych.
Silniki elektryczne
Silniki BLDC: Bez szczotek, ale z innymi zaletami
Liczne zalety w porównaniu do innych typów silników elektrycznych sprawiły, że kariera silników bezszczotkowych od kilku już dekad nabiera wciąż tempa i obecnie są one wykorzystywane w wielu różnorakich zastosowaniach i aplikacjach przemysłowych, w tym w automatyce i robotyce.
Zasilanie
Nowa gama silników wysokosprawnych Dyneo+
Nidec Leroy-Somer prezentuje Dyneo+, nową gamę wysokosprawnych silników synchronicznych reluktancyjnych wspomaganych magnesami stałymi. Łącząc zalety technologii magnesów stałych z łatwością obsługi silników indukcyjnych, silniki Dyneo+ zostały zaprojektowane tak, aby sprostać najbardziej rygorystycznym wymogom zastosowań przemysłowych.
Silniki elektryczne
Energooszczędny silnik synchroniczny
Firma Nord Drivesystems opracowała nowy silnik synchroniczny o znacznie wyższej klasie efektywności energetycznej (IE5 +). Stanowi on uzupełnienie standardowych wariantów motoreduktorów w systemach LogiDrive i bardzo dobrze sprawdza się w przypadku zmniejszania liczby wariantów używanych napędów, co sprawia, że silnik synchroniczny IE5 + to optymalne rozwiązanie dla systemów transportu wewnętrznego.
- 1
- 2
- 3