Już po raz trzeci polscy innowatorzy walczą o nowe kontrakty Polskim Stoisku Narodowym w Hanowerze. W 2017 roku Polska debiutowała na targach, uczestnicząc w nich jako Kraj Partnerski. W 2019 roku na Hannover Messe sąsiadujemy ze Szwecją, Krajem Partnerskim targów. Hanowerska wystawa potrwa do 5 kwietnia.

Organizowane od 1947 roku targi Hannover Messe, są największym wydarzeniem targowym sektora przemysłowego świata. Co roku wydarzenie przyciąga ponad 220 tys. odwiedzających i aż 6,5 tys. wystawców. W trakcie tygodniowych targów odbywa się ponad 1,400 wydarzeń: premier produktów, konferencji, debat czy warsztatów. Targi służą prezentacji najnowszych trendów i technologii produkcyjnych.

– Targi w Hanowerze to doskonała okazja do długofalowej promocji polskiej myśli na arenie międzynarodowej i budowania silnych polskich marek. Pokazujemy, że Polska jest źródłem najnowszych technologii – mówi wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński, który w poniedziałek otworzy Polskie Stoisko Narodowe na Hannover Messe 2019. Jak dodaje Kościński, zwiększenie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki oraz eksportu towarów i usług zaawansowanych technologicznie to jedne z kluczowych zadań resortu. – Zależy nam przede wszystkim na wzmocnieniu obecności polskiej oferty w miejscach już dobrze nam znanych i odważnym wchodzeniu polskich przedsiębiorców na nowe pozaeuropejskie rynki. Dlatego jesteśmy obecni na Hannover Messe, najważniejszych na świecie targach przemysłowych – zaznaczył wiceszef MPiT.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia jest wykorzystanie Sztucznej Inteligencji (AI) w tzw. Przemyśle 4.0, a wydarzenie odbywa się pod hasłem "Integrated Industry - Industrial Intelligence" Zintegrowany Przemysł - Inteligentne Technologie Przemysłowe.

– Sztuczna inteligencja może w całkowity sposób zmienić produkcję. Polskie firmy są gotowe do wzięcia udziału w tej nowej rewolucji przemysłowej – przekonuje Łukasz Chrabański, kierownik Biura Handlowego PAIH w Niemczech. Chrabański przypomina, że teleinformatyka, czyli ICT to jedna z polskich specjalności eksportowych. W tym obszarze pracuje już około pół miliona osób, a udział tzw. sektora ICT oszacowano na około 8% polskiego PKB. – Coraz więcej firm w Polsce, zwłaszcza z segmentu MŚP projektuje rozwiązania z wykorzystaniem tak zaawansowanych technologii, jak rozszerzona rzeczywistość czy komputery kwantowe, które można wykorzystać w przemyśle – twierdzi szef niemieckiego biura PAIH.

Nieprzypadkowo promocja polskiej oferty na Hannower Messe odbywa się pod hasłem „Smart Means Poland”. – Dwadzieścia firm, które pokazujemy w tym roku w Hanowerze opracowało systemy do optymalizacji procesów produkcyjnych, transferu danych, zarządzania sprzedażą czy systemami energetycznymi. Ich produkty pozwalają zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski klientów – tłumaczy Chrabański. W tym roku w Hanowerze na Polskim Stoisku Narodowym zobaczyć będzie można m.in. twórców silników do próżniowych kolei magnetycznych, pomysłodawców rozwiązania analizującego nastrój oraz zachowanie klientów w sklepach, robotyczne ramię ułatwiające operacje laparoskopowe, system do zdalnego monitorowania prac maszyn, który można podłączyć do każdego urządzenia czy dostawcę automatycznych linii produkcyjnych.

Chrabański dodaje, że dużą grupę firm stanową start-upy. W polskiej dwudziestce są też firmy z wieloletnim doświadczeniem.

zobacz galerię »

– Część innowatorów, których zaprezentujemy odnosi już duże sukcesy za granicą. Większość z nich jedzie do Hanoweru po nowe kontrakty. Z racji na rangę wydarzenia większość chce zbudować globalną rozpoznawalność. Mamy też przedsiębiorstwo, które nawiązało dzięki PAIH relacje z potencjalnym klientem w Chinach, a na Hannower Messe może sfinalizować negocjacje. Obędzie się też premiera produktu jednego z naszych wystawców – ujawnia Łukasz Chrabański.

– Liczymy na duże zainteresowanie międzynarodowych decydentów. Wybraliśmy najciekawsze projekty z największym potencjałem na kontrakty sprzedażowe. Mamy też świetną lokalizację. Jesteśmy sąsiadami Szwecji - Kraju Partnerskiego tegorocznych targów Hannover Messe – mówi przedstawiciel Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Źródło: PAIH