W Schneider Electric nie idziemy na kompromis, jeśli chodzi o etykę. Wykraczamy znacznie poza prostą zgodność z wymogami regulacyjnymi lub prawnymi – mówi Emmanuel Babeau, deputy CEO & CFO, Schneider Electric. – Fakt, że już dziewiąty rok z rzędu znaleźliśmy się wśród 100 najbardziej etycznych firm na świecie motywuje nas do jeszcze cięższej pracy. Rok w rok, mobilizujemy się, aby przyjmować nowe wzorce w zakresie etyki na wszystkich poziomach organizacji i w całym naszym ekosystemie. Nasz “Kodeks Postępowania” zostanie zaktualizowany w pierwszej połowie tego roku. Towarzyszyć mu będzie szeroko zakrojony program szkoleń dla wszystkich pracowników. To z pewnością jeszcze bardziej podniesie “poprzeczkę etyczną" – dodaje.

Długoterminowe działania to podstawa

Nagroda w prestiżowym rankingu Ethisphere Institute otrzymywana rok rocznie od dziewięciu lat to wynik długoterminowych działań, zapoczątkowanych w 2002 r., kiedy Schneider Electric wprowadził swój kodeks postępowania „Zasady odpowiedzialności”. Sześć lat później firma rozpoczęła program “Odpowiedzialność i etyczna dynamika”, promujący zaangażowanie pracowników. Program pełni rolę wskaźnika etyki w systemie do pomiaru wyników firmy, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój - Schneider Sustainability Impact.

W zeszłym roku, w program SSI, w kategorii “Prawa człowieka i środowisko”, Schneider Electric zaangażował 155 dostawców, a do 2020 r. zamierza wprowadzić te działania u 300 kolejnych.

Nowe wyzwania i etyka cyfrowa

Poza Schneider Sustainability Impact, Schneider Electric wprowadza wiele innych rozwiązań. W czerwcu 2018 r. dla wszystkich dostawców, podwykonawców i klientów, którzy mogli doświadczyć lub być świadkami nieetycznych zachowań ze strony Schneider Electric – wprowadzono system alarmowy “Green Line”. Dzięki temu zewnętrzni kontrahenci mogą w prosty sposób – online – zgłaszać takie sytuacje. System alarmowy “Green Line” jest odzwierciedleniem wewnętrznego systemu Schneider Electric “Red Line”. 

Innym przykładem działań na rzecz etycznego biznesu są szkolenia w zakresie zwalczania korupcji. Do tej pory przeszkolono 68% pracowników z działów sprzedaży, zakupów i finansów. Do końca przyszłego roku mają zostać przeszkoleni wszyscy pracownicy. W zeszłym roku rozpoczęła się także “Kampania na rzecz uczciwości w biznesie”, która objęła wszystkich pracowników firmy. W tym samym czasie uruchomiono również projekt przeciwdziałania przemocy.

Aby jeszcze lepiej odpowiadać na współczesne wyzwania, w tym roku Schneider Electric uzupełni swój Statut Etyki o rozdział “Etyka Cyfrowa”, który nakreśli etyczne zasady, dotyczące ochrony danych, w tym m.in. określi etykę korzystania z danych w projektach, związanych ze sztuczną inteligencją.

Źródło: Schneider Electric