System Airval charakteryzuje się możliwością pracy w krótkich odstępach miedzy pociągami, dużym przyspieszeniem oraz krótkim czasem hamowania. Dzięki dodatkowym gumowym oponom, pociągi Airval mogą bez problemu pracować także na liniach o większym nachyleniu i są znacznie cichsze na zakrętach niż inne systemy szynowe. Innowacyjny system składowania oraz odzyskiwania energii zapewnia duża wydajność całej linii.

Pociągi Airval dla Bangkoku będą w stanie przewozić do 3590 pasażerów na godzinę nawet w godzinach szczytu bez względu od kierunku. System będzie działał 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Duże drzwi i szerokie przejścia będą pomagały podczas wsiadania i wysiadania, pociągi oferują również dużo miejsca na bagaż.

Autonomiczny system transportu - Airval.

 - Przez ostatnie dekady firma Siemens odegrała znaczącą rolę w rozwoju transportu miejskiego w Bangkoku, od kompleksowych rozwiązań dla Skytrain po kolejkę lotniskową Airport Rail Link. Nowy system Airval to kolejny element poprawiający transport miejski w stolicy Tajlandii - powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Podobne systemy automatycznego transportu osobowego Siemensa (Val) działają już na paryskich lotniskach: Charles de Gaulle oraz Orly, jak również na lotnisku O'Hare w Chicago. W pełni automatyczne systemy obsługują również linie metra we Francji, w Lille, Rennes i Toulouse, w Korei Południowej, w mieście Uijeongbu oraz w Turynie we Włoszech. Poziom dostępności tych usług wynosi 99.8%.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.mobility.siemens.pl.

Źródło: Siemens