- Dzięki temu dodatkowemu zamówieniu, spółka BSAG będzie w stanie wymienić całą flotę przestarzałych i zawodnych 77 tramwajów, na taką samą liczbę nowoczesnych tramwajów Avenio. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy oferować naszym klientom o wiele lepsze jakościowo jednostki szybkiej kolejki miejskiej od Siemensa - oświadczył Hajo Müller, rzecznik zarządu spółki BSAG.

- Avenio to tramwaj nowoczesny, wygodny, niezawodny i łatwo dostępny. Idealnie spełnia wszelkie wymogi stawiane przez miasto. Brema złożyła największe jak dotąd zamówienie na nasze tramwaje najnowszej generacji, co dowodzi, że BSAG potwierdza zaufanie w nasze przyszłościowe produkty - powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Siemens dostarczy kolejne 10 tramwajów do Bremy

Pierwsze cztero-członowe tramwaje zamówione w zeszłym roku rozpoczną służbę w Bremie na początku wiosny 2019 roku. Tramwaj ma około 37m długości, oferuje miejsce dla 259 pasażerów i osiąga maksymalną prędkość 70km/godz. Duże okna oraz wydajny ledowy system oświetlenia stwarzają przyjemne warunki wewnątrz pojazdu. Wielofunkcyjne przestrzenie przy wejściach oferują dużo miejsca dla wózków, dziecięcych spacerówek i rowerów. Klimatyzacja zapewnia miłą i wolną od przeciągów atmosferę przez cały rok. Na pokładzie tramwaju działa bezprzewodowy Internet oraz system informacji pasażerskiej.

Avenio spełnia również wymogi zrównoważonego rozwoju, tramwaj można poddać recyklingowi w ponad 90%. Avenio korzysta z energii odzyskiwanej z hamulców do ogrzewania wnętrza, a nadwyżkę zwraca do sieci zasilającej. Wszystkie koła są zaopatrzone w wygłuszacze, aby zapewnić ciszę i komfort podczas jazdy.

Tramwaje Avenio są juz używane w Monachium i Ulm w Niemczech oraz holenderskiej Hadze. Miasto Doha w Katarze również złożyło zamówienie na tramwaje Avenio. Rodzina tramwajów Avenio jest oparta na modułowym projekcie składającym się ze sprawdzonych systemów oraz podzespołów wypracowanych w ciągu 135 lat działania firmy w tym obszarze. Siemens wyprodukował bowiem swój pierwszy elektryczny tramwaj w 1881 roku.

 

Źródło:Siemens