Voice Contact Center staje się spółką technologiczną. Oprócz dalszego świadczenia usług w obszarze obsługi klienta, rozwija swoje kompetencje w zakresie systemów opartych o sztuczną inteligencję. W listopadzie firma nabyła prawa do systemu i oprogramowania Primebot – dedykowanego rozwiązania w zakresie botów konwersacyjnych. Dzięki połączeniu technologii i wysokiego poziomu usług, Voice Contact Center chce zapewnić obsługę klientów na najwyższym poziomie i zgodnie z najlepszymi światowymi trendami. Planowany rozwój przejętego oprogramowania zakłada stworzenie wysokiej klasy platformy bot do wielojęzycznej obsługi rozmów telefonicznych i tekstowych.

- Decyzję o inwestycji w technologię botów podjęliśmy m.in. na podstawie zainteresowania naszych partnerów biznesowych. Widzimy zapotrzebowanie na ofertę łączącą rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji z usługą wysokiej klasy i doświadczeniem w zakresie optymalnego budowania biur obsługi klienta. To pozwala na jeszcze bardziej efektywną i gwarantującą najwyższą jakość realizację procesów biznesowych – mówi Ewa Czarnecka, prezes Zarządu Voice Contact Center.

Twórca platformy Primebot Piotr Kempa, będzie przygotowywał autorskie rozwiązania technologiczne na potrzeby realizowanych projektów customer care razem z zespołem programistów Voice Contact Center oraz przy wsparciu innych spółek z Grupy OEX. Piotr Kempa pracuje nad technologiami automatyzacji procesów obsługi klienta i sztucznej inteligencji nieprzerwanie od 2012 r. Od wielu lat był związany ze spółkami zajmującymi się technologią głosową i automatyzacją contact center. W 2018 r. stworzył od podstaw własne, innowacyjne rozwiązanie do budowania botów głosowych, oparte o metody uczenia maszynowego, które zostało z powodzeniem zastosowane w szeregu wdrożeń produkcyjnych.

- Dzięki botom głosowym czy tekstowym, biura obsługi klienta, w których prowadzeniu specjalizuje się Voice Contact Center, mogą być jeszcze bardziej dostępne dla konsumentów. Wdrożenie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję pozwala na optymalizację procesów a także zwiększa satysfakcję klientów. Boty mogą pracować w dowolnym języku, 24 godziny na dobę, niezależnie od pików i zmiennej skali – dodaje Piotr Kempa, Head of AI Division w Voice Contact Center. Ekspert wymienia także zastosowania botów: - Ta technologia ma szereg zastosowań w wielokanałowych biurach obsługi klienta. Może być wykorzystywana jako wsparcie dla konsultantów lub do wykonywania samodzielnych projektów. To także świetne narzędzie do zastosowania we wsparciu sprzedaży w e-commerce i projektach wychodzących (outbound).

Boty najlepiej sprawdzą się w procesach powtarzalnych, takich jak m.in.: badania NPS, przyjmowanie zgłoszeń, udzielanie informacji o saldach czy statusach spraw, udzielanie informacji o produktach i obowiązujących procedurach, monitoring należności czy generowanie leadów – dodaje Piotr Kempa. Voice Contact Center specjalizuje się w usługach z zakresu wielokanałowej obsługi klienta. Spółka realizuje tego typu projekty m.in. dla klientów z branży finansowej, e-commerce, medycznej, motoryzacyjnej i FMCG.

Źródło: Voice Contact Center