Czy firmy są gotowe na ryzyko utraty danych?

zabezpieczenie danych, cyberbezpieczeństwo, cyberataki, odzyskiwanie danych, Konica Minolta © Konica Minolta

Udostępnij:

Jedynie 39% firm przygotowuje scenariusz naruszenia lub utraty informacji, natomiast 75% nie dysponuje kompleksowym procesem tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych. Może to sporo kosztować – każdy zagubiony lub skradziony dokument z poufnymi i wrażliwymi informacjami to nawet 148 dolarów straty. 

Bez informacji niemożliwa jest praca praktycznie wszystkich przedsiębiorstw. Wśród czterech najczęściej wymienianych powodów zakłóceń działalności aż trzy dotyczą danych: cyberataki, które uniemożliwiły dostęp do informacji (28%), utrata danych (28%) oraz brak możliwości ich odzyskania (27%). W ciągu ostatniego roku doświadczyło tego nawet 76% firm.



Wiele powodów, wiele kosztów

Ponad połowie przedsiębiorstw przywracanie danych zajmuje ponad tydzień, co nawet w małej firmie dezorganizuje pracę. Utrata informacji skutkuje nie tylko dodatkowymi kosztami, ale też obniżeniem produktywności pracowników, redukcją dochodów, a nawet karami finansowymi za nieprzestrzeganie przepisów. Do tego dochodzą straty wizerunkowe, spadek zaufania i lojalności klientów, a nawet utrata nowych możliwości biznesowych. Informacje giną z wielu powodów – awarii sprzętu i oprogramowania, błędów i pomyłek pracowników, braku zasilania, czynników naturalnych, takich jak pożar, burza czy zalanie, kradzieży sprzętu, ataków cyberprzestępców.

- Nie wszystko da się przewidzieć, można jednak minimalizować skutki utraty ważnych informacji. Zarządzane usługi backupu danych umożliwiają nadzór nad wszystkimi miejscami przechowywania danych i kontrolę nad kopiami przez całą dobę, a także przywracanie gotowości do pracy bez konieczności wcześniejszej naprawy usterki - wskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta.



Reguła 3-2-1, czyli skuteczna ochrona

W ubiegłym roku firmy zarządzały już średnio 9,7 PB danych – wartość ta wzrosła o 569% w dwa lata. Aby zapewnić informacjom realne bezpieczeństwo, przedsiębiorstwo powinno posiadać co najmniej trzy egzemplarze danych, przechowywać je na dwóch różnych nośnikach oraz mieć jedną kopię zapasową na zewnątrz firmy. Tę regułę spełniają usługi backupu danych, które umożliwiają tworzenie kopii w czasie rzeczywistym. Dane są duplikowane i szyfrowane na urządzeniu lokalnym oraz w chmurze, w centrum danych dostawcy. Umożliwia to szybkie przywracanie właściwych plików, folderów, maili, kontaktów, załączników lub nawet całych kont, również w przypadku ich zablokowania czy usunięcia.

- Usługi te są także dostępne w ramach szerszych pakietów oprogramowania i sprzętu IT, które zapewniają m.in. pomoc techniczną konsultantów. Nasze doświadczenia z podobnych wdrożeń wskazują, że takie rozwiązania są korzystne zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, gdyż eliminują konieczność inwestycji w serwery czy oprogramowanie - twierdzi Macierzyński.

Źródło: Konica Minolta

Udostępnij:

Drukuj



elektrotechnik AUTOMATYK online

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również