Dassault Systèmes przedstawia inicjatywę „Water for Life”

Dassault Systèmes przedstawia inicjatywę „Water for Life” Dassault Systèmes

Firma Dassault Systèmes przedstawiła  inicjatywę „Water for Life”, będącą kolejnym etapem kampanii The Only Progress is Human, której celem jest zwiększanie świadomości w zakresie współczesnych wyzwań społecznych i ekologicznych oraz inspirowanie do tworzenia innowacji z zastosowaniem środowisk wirtualnych.

Woda jest niezbędna do życia, ale jej nadmierne zużycie do produkcji dóbr i usług zagraża jej dostępności. Obecnie ponad 40% populacji świata cierpi z powodu niedoboru wody. Zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Goals, SDG) ONZ ogłosiła lata 2018-2028 dekadą działań na rzecz wody z ukierunkowaniem na zrównoważony rozwój i zintegrowane metody zarządzania zasobami wody. Inicjatywa „Water for Life” Dassault Systèmes jest zgodna nie tylko z tą strategią, ale także z inicjatywą Science Based Targets. Firma wspiera także rekomendacje TCFD (ang. Taskforce for Climate-related Financial Disclosures).

W ramach inicjatywy „Water for Life” Dassault Systèmes pomoże swoim klientom podjąć to wyzwanie w trojaki sposób: przez pomiar i optymalizację, innowacyjność i tworzenie oraz edukację. W pierwszej kolejności platforma 3DEXPERIENCE będzie pozycjonowana jako system pozwalający skuteczniej mierzyć i optymalizować ślad wodny przedsiębiorstw, zapewniając klientom zintegrowane rozwiązania dostarczające danych o zużyciu wody w ramach realizowanych projektów oraz wpływu poszczególnych wersji projektów na środowisko. W przyszłości rekomendacje bazujące na sztucznej inteligencji podpowiedzą klientom, jak tworzyć nowe produkty, usługi i doświadczenia znacznie lepiej ukierunkowane na zrównoważony rozwój.

Dassault Systèmes będzie także promować oszczędzanie wody w ramach 3DEXPERIENCE Lab. W realizacji tego celu pomoże skumulowana wiedza sprzyjająca powstawaniu rewolucyjnych innowacji, takich jak EEL Energy, przekształcających procesy przemysłowe w branżach, którym zależy na ograniczeniu zużycia wody. Dassault Systèmes będzie też współpracować z takimi platformami, jak OceanHub Africa.

Firma będzie także wspierać programy edukacyjne, których celem jest zwiększanie świadomości w związku z nadmiernym zużyciem wody, oraz inspirować przyszłe pokolenia do dbania o ten cenny zasób naturalny w ramach takich projektów, jak Mission Ocean we Francji współpracujący z La Fondation Dassault Systèmes.

Świat zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest oszczędzanie wody, zwiększanie poziomu odpowiedzialności oraz ukierunkowanie na zrównoważony rozwój. W kontekście założeń ONZ przemysł ma ważną rolę do odegrania – mówi Bernard Charlès, wiceprezes zarządu i dyrektor generalny, Dassault Systèmes. – Środowiska wirtualne pozwalają naszym klientom opracowywać, projektować i testować radykalnie nowe produkty, materiały i procesy wytwórcze, które będą tworzyć podstawy gospodarki przyszłości.
 
Celem zainicjowanej w lutym 2020 r. kampanii komunikacyjnej „The Only Progress is Human” jest podnoszenie świadomości w zakresie współczesnych wyzwań społecznych i ekologicznych oraz inspirowanie do tworzenia innowacji w świecie wirtualnym. Inicjatywa obejmuje 10 aktów skierowanych do szerszej publiczności, które nie tylko ilustrują sposoby wykorzystania wirtualnych kopii bliźniaczych do tworzenia rzeczywistych wrażeń ukierunkowanych na człowieka, ale także stanowią jednocześnie odpowiedź na konkretne wyzwanie.

Źródło: Dassault Systèmes

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę