Demonstrator szybkiego transportu towarowego "CargoTube"

Demonstrator szybkiego transportu towarowego "CargoTube" Nevomo

Nevomo, europejska firma z obszaru nowych technologii z polskimi korzeniami i twórca innowacyjnej technologii MagRail, oraz Instytut Technologii Hyperloop (Insitute of Hyperloop Technology, IHT) na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Emden/Leer w Niemczech wkraczają w kolejną fazę strategicznego partnerstwa w celu rozwoju technologii nowej generacji dla branży mobilności. Centralnym elementem tej współpracy jest integracja systemu napędowego MagRail i układów energoelektronicznych Nevomo z demonstratorem GoTube IHT. Jednocześnie inicjatywa ma na celu zweryfikowanie możliwości skalowania i wydajność technologii MagRail, przygotowując grunt pod przyszłe zastosowania w systemach kolei Hyperrail i Ultra-High Speed.

Zaangażowanie Nevomo jako partnera technologicznego dla naszego projektu GoTube pozwoliło nam przyspieszyć jego rozwój techniczny – powiedział prof. dr inż. Thomas Schüning, członek zarządu Instytutu Technologii Hyperloop.

CargoTube to nowe podejście do niskociśnieniowego transportu rurowego (LPTT), które wykorzystuje sprawdzone technologie i może być szybko wdrożone w transporcie towarowym. Czyni go to przystępną cenowo alternatywą i wstępnym krokiem do rozwiązań takich jak złożone konwencjonalne systemy hyperloop. CargoTube jest mniej kosztowny we wdrożeniu i zapewnia niższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa i infrastruktury. Jednocześnie jest kompatybilny z nowymi standardami i technologiami hyperloop. Rozwiązanie to zapewnia szereg korzyści, w tym zerową emisję bezpośrednią przy jednoczesnym zapewnieniu szybkiego przepływu towarów z dużym potencjałem w zakresie zrównoważonego łączenia obszarów miejskich, regionów gospodarczych i zakładów produkcyjnych.

Zastosowanie napędu magnetycznego dla CargoTube toruje drogę dla całkowicie bezstykowego systemu prowadzenia i lewitacji do zastosowań wymagających dużych prędkości – powiedział prof. dr Walter Neu, członek zarządu Instytutu Technologii Hyperloop.

Potwierdzone doświadczenie Nevomo w rozwijaniu skalowalnych rozwiązań zarówno dla konwencjonalnego, jak i magnetycznego transportu kolejowego nie tylko zapewnia solidne podstawy do zwiększenia interoperacyjności i multimodalności przyszłych systemów transportowych, ale także stanowi przełom w usprawnianiu i rozwijaniu szybkiego transportu w Europie i na całym świecie. Co więcej, etapowe podejście Nevomo do wdrażania technologii inspirowanych hyperloopem będzie wreszcie mogło być rzetelnie przetestowane w kontrolowanym środowisku hyperloop, przygotowując grunt pod przyszłe kroki w rozwoju technologii takich jak MagRail / Maglev i Hyperloop.

– Europa już raz straciła szansę na zajęcie pozycji lidera w dziedzinie ultraszybkich kolei, porzucając projekt maglev (Transrapid) w pierwszej dekadzie XXI wieku, co doprowadziło do wdrożenia i rozwoju tej technologii w Chinach. Partnerstwo między Nevomo i Instytutem Technologii Hyperloop udowodni, że płynne połączenie kolei i hyperloop jest technicznie wykonalne, dzięki MagRail jako technologii pomostowej. Jesteśmy bardzo dumni, że naszym partnerem jest Uniwersytet Nauk Stosowanych w Emden/Leer – powiedział Stefan Kirch, Chief Commercial Officer i współzałożyciel Nevomo.

Zaawansowana technologia MagRail firmy Nevomo wykorzystuje pasywny „maglev” bazujący na napędzie liniowym. Zapewniając interoperacyjność z istniejącymi systemami kolejowymi i rozszerzając multimodalność, może pozwolić Europie odzyskać wiodącą rolę w zakresie innowacji w obszarze zrównoważonej mobilności.

Po udanych testach technologii MagRail, opartej na lewitacji magnetycznej oraz MagRail Booster, bazującej na napędzie elektromagnetycznym z silnikiem liniowym, przeprowadzonych na własnym torze testowym w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu, MagRail zostanie wykorzystany w demonstratorze hyperloop na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Emden.

Źródło: Nevomo 

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę