Elon Musk na nowo wymyślił metro

Loop © The Boring Company

Udostępnij:

10 grudnia br. w Los Angeles uruchomiona zostanie pierwsza linia podziemnego transportu drogowego o nazwie Loop. Skojarzenie z systemem transportu Hyperloop jak najbardziej na miejscu, choć to niemal całkowicie inna technologia i znacznie mniejsze prędkości.

Należąca do Elona Muska firma The Boring Company zakończyła już budowę pierwszego testowego odcinka podziemnego systemu transportowego o nazwie Loop. Ekscentryczny multimiliarder zaprosił wczoraj na Twitterze wszystkich zainteresowanych na dzień 10 grudnia na prezentację pierwszego testowego tunelu do siedziby swojej kolejnej firmy Space X w Hawthorne.


To w tej miejscowości rozpoczynać się będzie pierwsza linia sieci Loop. Docelowo skomunikować ma ona, w większości tunelami wydrążonymi pod ziemią, Los Angeles oraz znajdujące się w otoczeniu tego miasta mniejsze miejscowości. Dziś Los Angeles to jedna z najbardziej zakorkowanych aglomeracji świata i dzięki systemowi Loop ruch ma być bardziej płynny.

Pierwszy oddany do użytku odcinek ma mieć długość ok. 3 km i ciężko sobie wyobrazić, by pozwolił on w pełni przetestować nowy system transportu. Według zapowiedzi poruszające się na specjalnych magnetycznych szynach wagoniki mieszczące od 8 do 16 pasażerów bądź platformy do przewozu towarowego będą mogły poruszać się z prędkością rzędu nawet 230 km/h.


TOP w kategorii




Budowa kolejnych odcinków sieci Loop ma ruszyć już w przyszłym roku. Cała sieć, a przynajmniej jej najważniejsze gałęzie, mają być gotowe za mniej więcej 10 lat. Co ciekawe, w kolejce czekają już następne amerykańskie miasta, w tym Chicago, gdzie planuje się połączenie tego typu podziemną koleją lotnisko z centrum miasta.

Cały czas czekamy też na realizację projektu Hyperloop, czyli sieci transportowej w specjalnie zaprojektowanych kapsułach poruszających się w stalowych tunelach wypełnionych próżnią. Sieć hyperloop nie będzie jednak miejskim systemem transportu, a połączy oddalone od siebie o wiele kilometrów miejscowości. Jej głównym atutem ma być rozwijana prędkość, która według różnych zapowiedzi ma przekraczać nawet poziom 1000 km/h.

Udostępnij:

Drukuj





etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również