Hymon przewiduje wzrost sprzedaży instalacji PV

Panele fotowoltaiczne © Pixabay

Udostępnij:

Hymon, działający w branży PV, przewiduje wzrost sprzedaży instalacji fotowoltaicznych o jedną trzecią dzięki współpracy z koncernem Blaupunkt, który wchodząc na polski rynek fotowoltaiki zaoferuje panele, inwertery i magazyny energii. Moduły będą w całości opierały się na najnowszej technologii podłoży krzemowych M-10.

Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez Instytut Energetyki Odnawialnej na potrzeby raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2021”, w ciągu ostatnich lat udział w sprzedaży modułów monokrystalicznych wzrósł do 98% rynku, niemal wypierając moduły polikrystaliczne.

Hymon współpracuje z koncernem Blaupunkt

Blaupunkt wchodzi na nasz rynek, oferując wyłącznie moduły monokrystaliczne, opierające się na technologii podłoży krzemowych M-10, która zastępuje przestarzałą technologię M-6 i jest uznawana za przyszłość mówi Damian Krzaczek, wiceprezes spółki Hymon. ‒ Rozwiązanie gwarantuje większą wydajność i moc instalacji fotowoltaicznych ‒ dodaje.



Hymon wybrał urządzenia Blaupunkta po przeanalizowaniu oferty 700 producentów. Panele fotowoltaiczne, konwertery i magazyny energii przeszły specjalistyczne testy, przeprowadzone w Laboratorium Badawczym należącym do spółki.

Moduły z opatentowaną technologią

Moduły posiadają opatentowaną technologię, która pozwala osiągać większą wydajność przy słabszym oświetleniu w porównaniu z innymi produktami o podobnej mocy ‒ wyjaśnia Krzaczek. ‒ Dzięki jej zastosowaniu panele mają niższą rezystencję obwodów wewnętrznych.

Oferowane będą panele o mocy 400 Wp i 450 Wp, na podłożach krzemowych M10, z osiąganą sprawnością na poziomie 20,5-20,8%. Dodatkowym wyznacznikiem jakości modułów Blaupunkta jest 15-letnia gwarancja. W falownikach zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, dzięki którym udało się obniżyć ich wielkość, zachowując jednocześnie sprawność na poziomie 99%. Wkrótce Hymon wprowadzi również falowniki hybrydowe oraz współpracujące z nimi banki energii marki Blaupunkt.

‒ Dzięki pozyskaniu nowego partnera biznesowego rozszerzamy zakres oferty o pompy ciepła, w których zastosowano komponenty od znanych producentów, jak: Hitachi, Danfoss i Grundfos, oraz autorskie rozwiązania elektronicznedodaje wiceprezes Krzaczek.



Tarnowska spółka, która w ubiegłym roku osiągnęła przychody wysokości 306 mln PLN, a w tym roku planuje zwiększyć je do 500 mln, będzie wyłącznym dystrybutorem urządzeń PV produkowanych przez Blaupunkta. Jako jedyna w Polsce wprowadzi je do sprzedaży na początku czerwca.

Źródło: Hymon

Udostępnij:

Drukuj



elektrotechnik AUTOMATYK online

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również