Modułowa, skalowalna platforma pojazdów elektrycznych

Modułowa, skalowalna platforma pojazdów elektrycznych LEVC

LEVC rozpoczyna nowy, ważny rozdział w swojej historii, wyznaczając kierunek na następną dekadę i nie tylko. Wprowadzenie na rynek nowej, innowacyjnej technologii pojazdów czysto elektrycznych zapewni podstawę do przekształcenia firmy z producenta wysokiej klasy taksówek w wiodącego dostawcę rozwiązań z zakresu e-mobilności.

Z ponad stuletnią „mobilnością” zapisaną w swoim DNA firma LEVC koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb społeczeństwa poprzez transport ludzi po obszarach miejskich. Strategia LEVC zapewni inteligentną, ekologiczną, bezpieczną i dostępną mobilność za pośrednictwem nowej gamy najnowocześniejszych pojazdów elektrycznych.

Firma LEVC przedstawiła podstawę szeregu nowych produktów nowej generacji, w tym platformę pojazdów elektrycznych, czyli Space Oriented Architecture (SOA). Opracowana wspólnie z Geely Holding Group SOA jest modułowa i skalowalna. To pierwsza na świecie platforma EV skupiona na wyznaczaniu nowych standardów przestrzeni na pokładzie, dostarczaniu zoptymalizowanej pod kątem wnętrza bezemisyjnej mobilności, większej liczbie konsumentów niż kiedykolwiek wcześniej i umożliwiająca LEVC wejście do kolejnych sektorów.

Platforma pojazdów elektrycznych

Elastyczność SOA, opracowana w ciągu ostatnich 2,5 lat w centrach badawczo-rozwojowych w Chinach, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną, oferując wiele konfiguracji siedzeń i ładunków. Może obsługiwać szeroką gamę nowych produktów – od modeli do przewozu pasażerów po pojazdy użytkowe, oferując znaczny postęp w zakresie zasięgu, wydajności, bezpieczeństwa, czasu ładowania, trwałości i łączności.

Ponieważ wrażenia z wnętrza są większe niż kiedykolwiek wcześniej, platforma umożliwi firmie LEVC zaspokojenie – a nawet przekroczenie – potrzeb globalnych klientów mobilnych, którzy mają coraz wyższe oczekiwania dotyczące komfortu na pokładzie, możliwości przewożenia ładunków i dostępności.

Dzięki centralnie umieszczonemu akumulatorowi SOA zapewnia całkowicie płaską podłogę, maksymalizując przestrzeń dla pasażerów, ładunku lub obu. Aby uzyskać naprawdę płaską podłogę, SOA optymalizuje rozmieszczenie elementów elektrycznego układu napędowego z przodu, uwalniając tym samym dodatkową przestrzeń dla kierowcy i pasażera. Z tyłu SOA wykorzystuje innowacyjną konstrukcję tylnego zawieszenia, która zapewnia dodatkową ładowność pod główną przestrzenią bagażową, za tylną osią.

Ustanawiając nowe standardy w zakresie dostępu, z niskimi stopniami, podnosi poprzeczkę pod względem elastyczności wnętrza, z wieloma konfiguracjami siedzeń i niemal nieskończonymi możliwościami. Dzięki innowacyjnemu projektowi platforma maksymalizuje przestrzeń wewnętrzną do tego stopnia, że ​​w pojeździe można zmieścić dodatkowy rząd siedzeń w porównaniu z innymi samochodami tej samej klasy. Dzięki w pełni elastycznemu rozmieszczeniu siedzeń, z torem ślizgowym biegnącym od przodu do tyłu architektury, możliwe są liczne konfiguracje.

Obsługując rozmiary pojazdów od 4860 mm do 5995 mm długości i 1945 mm-1998 mm szerokości, z rozstawem osi od 3000 mm do 3800 mm, SOA może być konfigurowana dla szerokiej gamy pojazdów elektrycznych, od przestronnych modeli do przewozu pasażerów, aż po zastosowania komercyjne zoptymalizowane; pod kątem ładunku. Może również oferować układy z napędem na przednie koła, napęd na tylne koła i na wszystkie koła.

Wyposażony w szeroki wybór najnowocześniejszych akumulatorów od 73 kWh do 120 kWh, SOA został zaprojektowany z myślą o indywidualnych potrzebach klienta. Łącząc przestrzeń z dużym zasięgiem – do 695 km – i ultraszybkim ładowaniem, maksymalizuje wygodę przy minimalnych przestojach.

Platforma SOA

Optymalizacja konstrukcji z przodu zapewnia wysoką wydajność konstrukcji zderzeniowej i pochłaniania energii, osiągając pięciogwiazdkowe standardy bezpieczeństwa w Europie i Chinach. Platforma ma również wysokowydajną konstrukcję zawieszenia i wysoką sztywność skrętną.

Oprócz przełomowej architektury fizycznej SOA zawiera najnowszą technologię wyznaczającą standardy platformy cyfrowej: L-OS. Nowa architektura elektroniczna, od chipa po chmurę, L-OS, została stworzona wyłącznie z myślą o przyszłej przestrzeni mobilnej. Dzięki ogromnej mocy obliczeniowej L-OS zapewnia użytkownikom najwyższą jakość, od autonomicznych możliwości po inteligentne kokpity, tworząc kompletny cyfrowy system operacyjny.

Technologia L-OS oznacza, że ​​pojazdy oparte na architekturze SOA są zdolne do pracy autonomicznej, od poziomu 2 do poziomu 4. L-OS wykorzystuje najnowsze udoskonalone wrażenia pasażerów dzięki ekspertom ECARX i zaawansowaną inteligentną platformę obliczeniową Antora. Bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania (OTA) pozwalają pojazdom opartym na architekturze SOA stale poprawiać wrażenia użytkownika i użyteczność oraz wydajność.

SOA to platforma pojazdów elektrycznych typu open source, dostępna dla partnerów spoza LEVC i Geely Holding Group. Szacuje się, że synergie generowane przez architekturę zmniejszą koszty rozwoju uczestniczących marek i przyniosą znaczne oszczędności w kosztach badań i rozwoju.

– LEVC wkracza w najbardziej niezwykły rozdział w swojej historii, prezentując nową, innowacyjną i wysoce elastyczną platformę pojazdów czysto elektrycznych, zorientowaną na przestrzeń kosmiczną: Space Oriented Architecture. SOA optymalizuje przestrzeń na pokładzie, oferując wiele konfiguracji i nieskończone możliwości. W połączeniu z przełomową architekturą cyfrową L-OS ożywi naszą nową misję i zapewni wszystkim inteligentną, ekologiczną, bezpieczną i dostępną mobilność – stwierdził Alex Nan, dyrektor generalny LEVC. 

Źródło: LEVC

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

Zobacz również

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę