Niemieckie firmy nie wykorzystują potencjału cyfryzacji

©

Udostępnij:

Zaledwie jedna trzecia niemieckich firm przemysłowych, które wzięły udział w badaniu, opiera swoją działalność na cyfrowym modelu biznesowym, a 70% organizacji uważa taki model za decydujący o ich przyszłym sukcesie. Dane te pochodzą z badania przeprowadzonego przez International Data Corporation (IDC), zatytułowanego "Jak wykorzystać możliwości cyfryzacji dzięki nowym modelom biznesowym i nowym partnerstwom". Badanie to zostało przeprowadzone na zlecenie Dassault Systèmes i zaprezentowane podczas Forum 3DEXPERIENCE w Getyndze.

Nawet ankietowana kadra kierownicza uważa, że zmiany są pilnie potrzebne: 39% oczekuje, że dotychczasowa koncepcja biznesowa ich firmy nie będzie już w stanie osiągnąć wzrostu w ciągu pięciu lat. Ponad połowa uważa, że ​​tylko firmy, które będą reprezentowane na rynku cyfrowym w ciągu najbliższych pięciu lat, mogą nadążyć za konkurencją. Wszyscy uczestnicy badania pragną większej efektywności w łańcuchu wartości i większej elastyczności dzięki rozszerzeniu sieci partnerów. Digitalizacja, automatyzacja procesów oraz wykorzystanie platform cyfrowych do wymiany informacji - jeśli to możliwe w czasie rzeczywistym – stanowią odpowiedzi na te wyzwania.



Najważniejsze wyniki badania:


TOP w kategorii




1. Firmy napędzają cyfryzację wewnętrznie, ale nie korzystają z niej do wprowadzania innowacji produktowych i pozyskania nowych źródeł przychodu. Około trzy czwarte firm korzysta z cyfryzacji w celu usprawnienia wewnętrznych procesów. Polegają one na systemach zarządzania ERP, PLM lub zarządzania sprzedażą na poziomie kadry kierowniczej lub wysokim stopniu automatyzacji w działalności operacyjnej. Dzięki temu wiele ankietowanych firm w ostatnich latach poprawiło swoją efektywność. Jednak większość z nich nadal ma trudności z wykorzystaniem technologii informacyjnych do wprowadzania innowacji produktowych i uruchomienia nowych źródeł przychodów.

2. Producenci stopniowo przekształcają swój model biznesowy za pomocą usług opartych na danych. Producent, który rozwija swoje produkty za pośrednictwem usług cyfrowych lub opracowuje nowy model biznesowy oparty na danych, jest uważany za firmę z dobrymi perspektywami na przyszłość.. Dzieje się tak dlatego, że ten producent jest w stanie zaoferować swoim klientom pożądany produkt ‘uszyty na miarę’ wraz z odpowiednimi usługami dodatkowymi.

3. Transformacja cyfrowa jest niezbędna. 39% ankietowanych jest przekonanych, że przy istniejącej koncepcji biznesowej, firma nie ma już możliwości na osiągnięcie wzrostu w ciągu kolejnych pięciu lat. 63% osób spodziewa się, że w ciągu kolejnych pięciu lat ich model biznesowy będzie w dużej mierze zależał od usług opartych na danych, a 70% uważa, że ​​cyfrowy model biznesowy ma kluczowe znaczenie dla ich przyszłego sukcesu biznesowego.

4. Firmy chcą poprawić współpracę z partnerami i klientami. Według około dwóch trzecich ankietowanych, bez lepszej współpracy z ich siecią, sukces biznesowy ich firmy będzie poważnie zagrożony w ciągu następnych pięciu lat. Jeden na dwóch ankietowanych spodziewa się również silnych zmian w bazach dostawców i bazie klientów do roku 2023. Wszyscy uczestnicy badania podzielają chęć zwiększenia wydajności w łańcuchu wartości i większej elastyczności poprzez rozbudowę sieci partnerskiej. Za najważniejsze rozwiązania uważane są: z jednej strony digitalizacja i automatyzacja procesów, z drugiej strony wykorzystanie platform cyfrowych.

5. Na znaczeniu szybko zyskują cyfrowe rynki. Badane firmy przemysłowe generują średnio 20% swoich obrotów za pośrednictwem cyfrowych rynków, tj. portali internetowych lub platform, za pośrednictwem których firmy spotykają się, aby skutecznie prowadzić swoją działalność. Za dwa lata ten wskaźnik powinien osiągnąć poziom 28%. Ankietowani menedżerowie wiążą liczne zalety z rynkami cyfrowymi, w szczególności związane z rozszerzeniem bazy dostawców i klientów.

* W lipcu 2018 r. IDC przebadało ponad 200 dyrektorów przedsiębiorstw przemysłowych z różnych branż.

 

Źródło: Dassault Systèmes

Udostępnij:

Drukuj





etA



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również