Nowy poziom wydajności z silnikiem IE5+ i koncepcją LogiDrive

silnik synchroniczny © Nord Drivesystems

Udostępnij:

Nowa generacja silników IE5+ firmy NORD Drivesystems oferuje higieniczną konstrukcję i stałą, wysoką wydajność w całym zakresie działania, dzięki czemu rozwiązania LogiDrive do zastosowań intralogistycznych mogą osiągnąć nowy poziom wydajności energetycznej i optymalizują liczbę wariantów napędów.

Najnowszej generacji silnik synchroniczny z magnesami trwałymi charakteryzuje się znacznie mniejszymi stratami w porównaniu do obecnej serii IE4. Dzięki szerokiemu zakresowi momentu obrotowego niewentylowany silnik bez użebrowań osiąga wysoką sprawność, która czasami znacznie przewyższa klasę IE5 i stanowi optymalne rozwiązanie do pracy w zakresie obciążenia częściowego. Kompaktowy silnik IE5+ oferuje wysoką gęstość mocy przy mniejszej przestrzeni instalacyjnej i początkowo będzie oferowany w zakresie mocy od 0,35 do 1,1 kW z ciągłym momentem obrotowym od 1,6 do 4,8 Nm i zakresem prędkości od 0 do 2100 obr/min. 
Standardowo dostępne jest bezpośrednie mocowanie silnika, a także montaż silnika zgodnie z wymogami NEMA i IEC. Oferta silników będzie stopniowo uzupełniania o szerszy zakres mocy i wielkości. Stanowią one optymalne rozwiązanie dla środowisk o wysokich wymogach higienicznych i trudnych warunkach produkcyjnych, ponieważ można je łatwo czyścić i zmywać, a ponadto są odporne na korozję. Wykonanie ze specjalną obróbką powierzchni nsd tupH i stopniem ochrony IP69K, a także zintegrowany hamulec mechaniczny są dostępne opcjonalnie, natomiast zintegrowany enkoder jest częścią wyposażenia standardowego.



Wysoko wydajne rozwiązanie LogiDrive klasy IE5+

Nowy silnik synchroniczny IE5+ można łączyć ze wszystkimi przekładniami NORD i elektroniką napędową w system modułowy stanowiący uzupełnienie koncepcji LogiDrive. Standaryzowane warianty motoreduktorów – składające się z energooszczędnego silnika synchronicznego, 2-stopniowej przekładni walcowo-stożkowej i przetwornicy częstotliwości NORDAC LINK – zostały specjalnie zaprojektowane pod kątem zastosowań intralogistycznych, centrów dystrybucji przesyłek oraz lotniskowych systemów transportu wewnętrznego i stanowią optymalny kompromis pomiędzy wydajnością energetyczną, a redukcją liczby wariantów.

Technologia plug-and-play sprawia, że zdecentralizowane systemy LogiDrive są wydajniejsze i łatwiejsze w obsłudze. Cały system ma budowę modułową, dzięki czemu wszystkie komponenty technologii napędowej mogą być serwisowane niezależnie – minimalizuje to koszty konserwacji i napraw. Kompaktowa konstrukcja oszczędza miejsce, a lekkie obudowy aluminiowe ograniczają wagę. Dzięki specjalnej konstrukcji silnika IE5+ i jego możliwości współpracy z przetwornicą częstotliwości ten sam wariant silnika może być powszechnie stosowany na całym świecie.

Źródło: Nord Drivesystems

Udostępnij:

Drukuj




elektrotechnik AUTOMATYK online

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również