Projekty elektroniczne coraz łatwiejsze do wdrożenia

reichelt elektronik, projekty elektroniczne © reichelt elektronik

Udostępnij:

Osoby odpowiedzialne za zakup komponentów elektronicznych do projektów, rozwiązań, produkcji czy konserwacji stoją dzisiaj przed sporym wyzwaniem. Dlatego reichelt elektronik przeprowadził badanie wśród 500 pracowników z branż projektowania oprogramowania, technologii, rozwoju, programowania, IT i zakupów.

Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące łatwości wdrożenia projektów elektronicznych, napotykanych trudności oraz usług, które najbardziej sobie cenią jako osoby odpowiedzialne za zakup komponentów i obsługę klienta.



© reichelt elektronik


Dzisiaj jest łatwiej

Ze względu na silną globalizację i segmentację rynku w ostatnich latach sytuacja na rynku dystrybucyjnym uległa znacznym zmianom. Dodatkowo wzmocniły je wyzwania takie jak niedobór komponentów i wynikający z tego wzrost cen, a także wydłużone czasy dostawy.

Jednak zdecydowana większość respondentów (68%) uważa, że projekty elektroniczne są dziś łatwiejsze do realizacji niż pięć-dziesięć lat temu. Tylko 13% twierdzi, że obecnie napotyka większe trudności niż kiedyś, zaś 14% nie widzi żadnych istotnych zmian. 

Ułatwienia wynikają głównie z szerszego wyboru produktów wśród dystrybutorów (81%) oraz zwiększonej wydajności komponentów (70%), co daje większą różnorodność możliwości ich wykorzystania.

Ponadto wyniki odzwierciedlają fakt, że młodsi specjaliści w wieku 18-24 lat (50%) w szczególności polegają w swoim środowisku zawodowym na zasobach internetowych, takich jak społeczności użytkowników i instrukcje budowy. Dobrym przykładem produktu, którego duża popularność w środowisku przemysłowym wynika między innymi z kwitnącej społeczności internetowej, jest Raspberry Pi.



Co utrudnia realizację?

Pomimo tych pozytywnych zmian, osoby odpowiedzialne za planowanie i realizację projektów elektronicznych wielokrotnie napotykają wyzwania, które w najgorszym przypadku mogą prowadzić nawet do niepowodzenia projektu. Około jedna trzecia respondentów musiała przerwać projekt, ponieważ wymagane komponenty nie były dostępne lub były zbyt drogie.

Osoby odpowiedzialne również napotykają następujące trudności: Zbyt szeroki wybór produktów (52%), błędne lub niewystarczające informacje techniczne od producentów (45%), wiele komponentów nie jest wysokiej jakości (36%), zamówione towary nie docierają lub docierają zbyt późno, co prowadzi do zatrzymania produkcji (27%), dystrybutor wymienia producenta, przez co ulegają zmianie właściwości produktu (24%).

Jakość najważniejsza dla doświadczonych nabywców

Klienci są szczególnie zadowoleni z zakupu komponentów elektronicznych, gdy:
    • otrzymali atrakcyjną cenę (61%)
    • wszystkie komponenty pasują do siebie i nie ma problemów z kompatybilnością (56%)
    • jakość komponentów jest bardzo dobra (54%)
    • wszystkie wymagane komponenty są w magazynie i mogą być szybko dostarczone (49%)
    • mogą być pewni, że wymagane komponenty zostaną dostarczone (niezawodność dostaw) (44%)
    • doradztwo jest dobre i kompetentne (43%)
    • mają łatwy dostęp do kompetentnego doradztwa (dobre opisy produktów, łatwy do znalezienia numer infolinii) (42%)
    • dzięki innowacyjnym produktom mogą zaspokoić specyficzne potrzeby klienta (34%)

Podczas gdy dobre i kompetentne doradztwo jest szczególnie ważne dla młodszej grupy wiekowej (18-24 lata), bardziej doświadczeni pracownicy przywiązują szczególną wagę do kompatybilności komponentów. Aż 57% 35-44-latków uważa tę cechę za najważniejsze kryterium przy dokonywaniu zakupów. Dlatego tak ważne jest, aby dystrybutorzy uwzględniali różnice oparte na doświadczeniu kupców.

Źródło: reichelt elektronik

Udostępnij:

Drukuj



etA



TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również