Smartfony ułatwiają biznes w branży turystycznej

pixabay.com

Nowe technologie ułatwiają prowadzenie biznesu w branży turystycznej. Badania pokazują, że dzięki smartfonom zwiększyła się popularność wyszukiwarek połączeń lotniczych, czy rezerwacja hoteli. Turyści też chętniej płacą telefonami za również za produkty i usługi.

Coraz częściej podróżni, korzystają z urządzeń mobilnych nie tylko podczas wyjazdu, ale także w trakcie przygotowań do podróży i po powrocie z urlopu. Co więcej, dzięki technologiom mobilnym dzisiejsi podróżnicy mogą lepiej poznać odwiedzane miejsca oraz wejść w więcej interakcji z lokalną społecznością. W czasie wyjazdu są także bardziej niezależni, używając smartfonów nie tylko do wyszukiwania lotów i hoteli, ale także w innych sytuacjach, takich jak płacenie za produkty i usługi, sprawdzanie godzin otwarcia czy poruszanie się po nieznanych wcześniej miejscach.

 Według danych zebranych w Mobile Travel Report 2018 aż 54% Polaków twierdzi, że dzięki smartfonom podczas podróży czuje się pewniej i podejmuje decyzje bardziej spontanicznie. Jak pokazało badanie, technologie mobilne oraz powszechny dostęp do Internetu mają największy wpływ na sposób podróżowania młodszych pokoleń. Na to samo pytanie twierdząco odpowiedziało 62% respondentów w wieku 22-38 lat, a 20% Polaków w wieku 18-21 lat przyznało, że dzięki urządzeniom mobilnym czuje większy związek z odwiedzanym miejscem.

Analiza pokazała również, że Polacy lubią podróżować z konkretnym planem. 69% ankietowanych przyznało, że szukanie informacji o miejscu, które planuje odwiedzić, zaczyna już na kilka miesięcy przed wyjazdem, a zaledwie 4% zabiera się za to dopiero podczas podróży. Z kolei co czwarty z podróżujących Polaków (24%) zaczyna zbierać podstawowe informacje na temat ciekawych miejsc i lokalnych atrakcji na kilka dni przed wyjazdem.

Bycie offline najlepszym sposobem na relaks… ale nie jest to takie proste

Co prawda wakacyjny wyjazd to znakomita okazja do odcięcia się od urządzeń elektronicznych, jednak – jak wynika z badania KAYAK.pl – Polscy podróżni decydują się na to niezwykle rzadko. Zaledwie 1% ankietowanych Polaków zupełnie wyłącza swój smartfon w czasie wakacji, a niemal co drugi (49%) twierdzi, że podczas podróży swoje urządzenie mobilne ma włączone cały czas. Jednocześnie większość Polaków przyznaje, że to właśnie odcięcie się od mediów społecznościowych czy spraw służbowych jest najlepszym sposobem na relaks podczas wakacji.

Ponieważ w podróży coraz bardziej polegamy na urządzeniach mobilnych i dostępie do sieci, z pewnością nie dziwi fakt, że podróżni z wyprzedzeniem zabezpieczają się przed niespodziewanym byciem offline. Aby uniknąć związanych z tym problemów, takich jak brak dostępu do karty pokładowej czy potwierdzenia rezerwacji noclegu, Polacy pobierają najważniejsze informacje (44% respondentów), robią zrzuty ekranów (33%), sporządzają notatki (29%) i korzystają z aplikacji dostępnych offline (26%).

To, co łączy większość podróżujących Polaków, to niechęć do przepłacania za dostęp do Internetu. Co trzeci z respondentów (32%) przyznał, że podróżując, łączy się tylko z Wi-Fi dostępnym za darmo, na przykład w hotelu lub w kawiarni. 12% Polaków zabezpiecza się przed ewentualnym brakiem sieci, decydując się przed wyjazdem na specjalny pakiet danych u swojego operatora, a 10% – kupując lokalną kartę SIM. Trend ten jeszcze wyraźniej widać wśród młodszych podróżników. 16% Polaków w wieku 22-38 lat jeszcze przed podróżą wykupuje pakiet internetowy działający zagranicą, a 15% Polaków w wieku 18-21 lat podczas wyjazdu zaopatruje się w lokalną kartę SIM dającą dostęp do danych internetowych.

Ponad połowa Polaków preferuje zapłacić za nocleg przez smartfon

Jak pokazują wyniki badania KAYAK.pl, Polacy są zdecydowanie otwarci na płacenie za nocleg przez smartfon. 61% ankietowanych przyznało, że podczas wyjazdu, szukając noclegu w pobliżu, wolałoby zarezerwować pokój i zapłacić za niego od razu na smartfonie niż wybrać się do hotelu, aby zapłacić osobiście. Co ciekawe, w ten sposób odpowiedziało znacznie więcej kobiet (64%) niż mężczyzn (37%). Za to nie dziwić powinien fakt, że najwięcej entuzjastów mobilnych płatności za noclegi (68%) znajduje się wśród osób w wieku 22-53 lat.

- Technologie mobilne są coraz bardziej skoncentrowane na doświadczeniu użytkowników, a firmy stale pracują nad dopasowaniem swoich produktów do precyzyjnych oczekiwań konsumentów. Zdajemy sobie sprawę, że również Polacy coraz częściej polegają na smartfonach w wielu aspektach swoich podróży, a tym, co inspiruje nas najbardziej, jest sposób, w jaki urządzenia mobilne dają możliwość podróżowania i odkrywania świata w bardziej spontaniczny sposób. Niezależnie od tego, czy ktoś lubi planować wakacje z wyprzedzeniem, czy woli podejmować decyzje już podczas wyjazdu, przechowywanie wszystkich najważniejszych informacji w jednym miejscu to niesamowita wygoda. Taką możliwość zapewnia KAYAK Trips – narzędzie do zarządzania planem podróży, które podczas wyjazdów sprawdza się niemal niczym osobisty asystent - Marta Krywult komentuje, rzecznik prasowy KAYAK.
 
KAYAK Mobile Travel Report to także analiza różnic pomiędzy użytkownikami  szukającymi ofert podróży na komputerze lub laptopie oraz korzystającymi z aplikacji mobilnych (na Android lub iOS). Porównanie pokazało, że najczęściej wyszukiwanym kierunkiem podróży – niezależnie od typu urządzenia – jest Bangkok. Właściciele iPhone’ów są najbardziej skłonni, aby zdecydować się na hotele 4-gwiazdkowe, które stanowią aż 38% ich wyszukiwań. Użytkownicy strony w wersji desktopowej natomiast podejmują podróżnicze decyzje najszybciej. Czas, który spędzają na zarezerwowaniu hotelu to średnio 3 minuty, a lotu – 4 minuty.

 


Źródło: KAYAK

O Autorze

Czasopismo elektrotechnik AUTOMATYK jest pismem skierowanym do osób zainteresowanych tematyką z zakresu elektrotechniki oraz automatyki przemysłowej. Redakcja online czasopisma porusza na stronie internetowej tematy związane z tymi obszarami – publikuje artykuły techniczne, nowości produktowe, a także inne ciekawe informacje mniej lub bardziej nawiązujące do wspomnianych obszarów.

Tagi artykułu

elektrotechnik AUTOMATYK 1-2-3/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę